שפיר מבקשת מהמדינה ארכה לסגירה הפיננסית של פרויקט כביש 531

הפנייה של שפיר למשרדי האוצר והתחבורה נעשתה בתיאום עם בנק לאומי, שאמור לעמוד בראש קונסורציום המממנים לפרויקט

למרות שהגיעה להסכם עקרונות עם בנק לאומי למימון הפרויקט, חברת התשתיות, שפיר הנדסה, שבשליטת משפחת שפירא, הודיעה באחרונה למדינה כי תידרש לארכה של מספר חודשים להשלמת הסגירה הפיננסית של פרויקט כביש רוחב 531. היקפו הכספי של הפרויקט, הנחשב לאחד הגדולים בתחום התחבורה, נאמד ב-2.5 מיליארד שקל.

הפנייה של שפיר למשרדי האוצר והתחבורה נעשתה בתיאום עם בנק לאומי, בניהולה של גליה מאור, שאמור לעמוד בראש קונסורציום המממנים לפרויקט. בשפיר העריכו כי יידרש פרק זמן של כחודשיים על מנת להשלים את גיבוש ההסכמים מול הבנקים. לפי הערכות, ועדת המכרזים הבין משרדית, בראשות סגן החשב הכללי, אבי דור, תסכים לדחייה מינימלית של 3 חודשים במועד הסגירה הפיננסית.

שפיר הנדסה זכתה בתחילת 2008 במכרז לסלילת כביש רוחב 531 תמורת 2.4 מיליארד שקל.

כפי שפורסם ב"גלובס", בעקבות משבר האשראי העולמי נסוג הבנק הצרפתי BNP מהובלת הליווי הפיננסי לפרויקט. בתחילת 2009 הגיעה שפיר לסיכום עם לאומי להובלת המימון לפרויקט, בהיקף של 1.8 מיליארד שקל.

ישראל שפירא, מבעלי שפיר, מסר כי "בנק לאומי נכנס באיחור למימון הפרויקט בגלל ההשלכות של המשבר העולמי. כתוצאה מכך, נוצר פער של מספר חודשים שנצטרך להשלים אותו". *