אין קופצים: ההתאחדות האריכה בשבוע את המכרז לשידורי הכדורגל

ההתאחדות לכדורגל מעדיפה לתת ארכה נוספת בתקווה שגופי שידור נוספים יחליטו להתמודד במכרז ■ ערוצים 2 ו-10 אינם מביעים עניין ב"משחק המרכזי", שמחיר הסף שלו הוא 18 מיליון שקל

יממה לפני המועד שנקבע כזמן האחרון להגשת מעטפות המכרז לשידורי הכדורגל, הודיעה ההתאחדות לכדורגל על הארכת המכרז בשבוע נוסף. הזמן החדש שנקבע הוא 30 בחודש.

ההחלטה באה אחרי שבהתאחדות לכדורגל הבינו שאין יותר מדי קופצים על המכרז, והעדיפו לתת לגופי השידור ארכה נוספת בתקווה שגופי שידור נוספים יחליטו ללכת על שידורי הכדורגל. ל"גלובס" נודע כי שני גופי שידור שרכשו את המעטפות הם רשות השידור ואתר האינטרנט ONE, כשגם ערוץ הספורט נמצא בתמונה.

הבעיה העיקרית של ההתאחדות היא כרגע בגזרת המשחק המרכזי, שמהווה את המרכיב המשמעותי בחבילה. מחיר הסף לרכישת המשחק המרכזי עומד על 18 מיליון שקל, כאשר חוסר העניין של ערוצים 2 ו-10 והעובדה שהמשחק מחוייב להיות משודר בערוץ פתוח לא משאירים יותר מדי אופציות למתמודדים בשלב זה. ל"גלובס" נודע כי ערוץ 10 כלל לא רכש את מעטפות המכרז.

גם יתר החבילות מתומחרות במחירים גבוהים יחסית, מה שיקשה על הגופים המתמודדים לעמוד אפילו במחירי הסף.

כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"גלובס", מלבד החבילה של המשחק המרכזי שעומדת על 18 מיליון שקל, תומחרו יתר החבילות באופן הבא: חבילה נוספת שכוללת את הליגה הלאומית, תוכנית סיכום המחזור, גביע המדינה, גביע הטוטו ושידורי המשחקים האלו באינטרנט - 13 מיליון שקל; חבילה של שידור המשחקים באינטרנט לחו"ל - 3 מיליון שקל; זכויות הרדיו (שירים ושערים) - מיליון שקל; חבילת הסלולר ותקצירי המשחקים באינטרנט - 13 מיליון שקל.

עם זאת, בהתאחדות מציעים גם אופציה לקחת את כל החבילות בהנחה של 10 מיליון שקל. הגוף שיבחר במהלך זה ייצטרך לשלם 38 מיליון שקל.