נלחמים כאריות

אפשר לפרגן לגדעון עמיחי ולערן גפן על הזכייה ב-4 אריות בפסטיבל הפרסום בקאן

לפני שנה, שלמור-אבנון-עמיחי הצליחו לעשות משהו של קרה מעולם למשרד פרסום ישראלי: להעלות 16 עבודות לשלב הגמר בתחרות הפרסום העולמית בקאן ולזכות ב-4 אריות.

באותה תקופה נתמלא הענף באופן רשמי פרגון מקיר לקיר. אבל, שלא לייחוס ובשיחות פרטיות, ספג שלמור-אבנון-עמיחי - ובעיקר מי שמוביל אותו קריאטיבית, גדעון עמיחי - לא מעט ארס.

"עיקר הזכיות", אמרו אז, "היו לקמפיין החטופים, שהוא בכלל של חברת האינטראקטיב"; "זאת סטיית תקן חד-פעמית", סיננו אחרים וסיכמו: "גדעון עמיחי עובד בזה".

אז נכון שהשנה היו פחות מועמדויות לשלב הגמר מהשנה שעברה, אבל 4 אריות שנאספו עד עכשיו, כולל תואר של מקום שלישי בעולם בדירוג המשרדים בקטגוריית המדיה, מוכיחים חד-משמעית - הזכיות של השנה שעברה לא היו אירוע חד-פעמי, הם היו תולדה של התכוננות של ארגון שלם למטרה אחת מסוימת.

מהעבודות המוצגות בקאן נראה כי שלמור הגישו כ-30 עבודות שונות, עם סך-הכול כ-100 הגשות, כאשר כל עבודה מוגשת בדרך-כלל ליותר מקטגוריה אחת.

המשמעות הכספית המוערכת היא השקעה של כ-200 אלף שקל, ונראה כי כמות ההגשות של שלמור-אבנון-עמיחי אינה נופלת מזאת של משרדים גדולים בינלאומיים, אם לא עולה על חלק מהם.

מצד אחד, בענף קשה שלא לפתח אנטגוניזם מול השקעה כזאת - לא רק על רקע המיתון, אלא בעיקר לאור העובדה שעמיחי בחר השנה שלא להשתתף בתחרות הפרסום הישראלית - קקטוס הזהב.

אבל, כשמסתכלים מן הצד השני קשה שלא להתפעל - ולו רק ברמה העסקית. אין ספק, כי עמיחי סימן לעצמו יעד אסטרטגי: להיתפש כמשרד הקריאטיבי ביותר - לא רק ברמת השוק המקומי, אלא עם גושפנקא עולמית.

כנראה, שכמו שאוהבים להגיד בשוק, הוא אכן "עובד בזה" כל השנה. נראה כי הוא למד היטב כיצד פועלת השיטה בקאן, והוא מכין עבודות, משקיע כספים, מקצה כוח-אדם - בדיוק כמו שעושה כל ארגון עסקי שמסמן לעצמו מטרה אסטרטגית ומנסה לכבוש אותה.

כמו כל ארגון אחר, גם שלמור-אבנון-עמיחי נבחן בסופו של דבר במבחן התוצאה, ועמיחי עובר את המבחן בגדול.

קשה שלא להסיר את הכובע בפני הנחישות של השגת המטרה - גם אם לאחרים היא נראית מיותרת. כל ארגון שואף למשהו, ועמיחי שואף להכרה במצוינות קריאטיבית. בסוף היום, זה משהו שיש לכבד, כי זה מושך אותו ואת הענף כולו למעלה. וצריך לזכור: כמו כל מוצר אחר, זה נחמד שיש כסף להשקיע במחקר ובמדיה, בפיתוח ובהחדרה. אבל בסוף היום, צריך שיהיה מוצר טוב. זה נכון לכל עסק - גם לפרסום.

Who: גדעון עמיחי וערן גפן

What: זכו ב-4 אריות בפסטיבל קאן

Why: כי הם "עובדים בזה" כל השנה

When: השבוע

Where: קאן, צרפת