רכשתם מניות ביגבנד והפסדתם 60%? החברה תחזיר לכם כסף

משקיעים שהפסידו עשרות אחוזים על השקעתם בביגבנד לאחר הנפקתה תבעו את החברה - וזכו בכספי פיצויים בסך של 11 מיליון דולר ■ מי שמעוניין לקבל את הפיצוי צריך לשלוח טופס תביעה עד ה-25 בספטמבר

אם רכשתם מניות ביגבנד מה-15 במארס 2007 ועד ה-30 באוקטובר באותה שנה והפסדתם בעקבות נפילה של 60% במניה - אתם זכאים לפיצויים.

בעקבות תביעה ייצוגית שהגישו משקיעי ביגבנד נגד החברה, החליטה זו להגיע עימם להסדר, והמשקיעים שהפסידו עשרות אחוזים בעקבות השקעתם במניה לאחר ההנפקה יזכו לקבל 11 מיליון דולר כפיצוי. משקיע המעוניין לקבל את כספי הפיצוייים להם הוא זכאי, צריך למלא עד ה-25 בספטמבר את טופס התביעה הזמין באתר: http://www.bigbandsecuritieslitigation.com/.

אגב, בפני משקיעי החברה הסבורים כי הפסיקה חמורה ועלולה לפגוע בביגבנד ניצבת האפשרות להתנגד לפסק הדין על-ידי שליחת מכתב לבית המשפט, עד לתאריך ה-18 באוגוסט.

הסיפור התחיל באוקטובר 2007, אז הגישו משקיעי ביגבנד תביעה ייצוגית נגד החברה, בטענה כי היא גייסה 159 מיליון דולר תוך מצג שווא של ביצועי החברה. הנתבעים - נושאי משרה, דירקטורים וחתמי החברה - הואשמו כי הכלילו או הרשו לכלול הצהרות תצהירים מטעים ושקריים במסגרת התשקיף להנפקה, ובכך הפרו את חוק ניירות ערך האמריקני מ-1993.

במארס 2007 הנפיקה ביגבנד 7.5 מיליון מניות לפי מחיר של 13 דולר למניה, כך שגייסה לקופתה 97.5 מיליון דולר. בעת ההנפקה, מכרו בעלי המניות בחברה 3.2 מיליון מניות תמורת 41.6 מיליון דולר, כך שבסך הכל גייסה החברה 139.1 מיליון דולר לפי שווי של כ-743 מיליון דולר אחרי הכסף. אגב, שווי זה הפך בזמנו את ביג בנד לחברה הישראלית ה-13 בגודלה בנאסד"ק. לאחר ביצועים כספיים גרועים של החברה שגרוו מספר אזהרות רווח, ירדה המניה ועם הגשת התביעה הייצוגית עמד שערה על 6.47 דולר בלבד (ירידה של כ-50%). היום מצבה של המניה אף גרוע יותר, ושערה עומד על 5.14 דולרים.

חתמי ההנפקה הראשיים בהנפקה היו בנקי ההשקעות מורגן סטנלי ומריל לינץ', וחתמי המשנה היו ג'פריס, Cowen ו-Thinkequity Partners. במסגרת הגרין-שו החברה העניקה לחתמים את האופציה לרכוש ממנה 1.605 מיליון מניות נוספות ולהזרים לקופתה כ-20.9 מיליון דולר נוספים, אשר מימושה הביא את שווי החברה לכ-1.04 מיליארד דולר. אגב, אותו ג'פריס שדשימש כחתם משנה העלה בשבוע שעבר את המלצתו למניית ביגבנד ל"החזק" מ"תשואת חסר", וזאת לאחר שהמניה צנחה ב-33% מחודש אפריל.

בכתב התביעה שהוגש בזמנו נגד ביגבנד, נטען כי הנתבעים לא ביצעו בדיקת נאותות מעמיקה בטרם ההנפקה, אשר הייתה חושפת את העובדה כי ביצועיה העסקיים של החברה אינם מתקדמים כמתוכנן. עוד עלה מכתב התביעה כי החברה סבלה מהיעדר נהלים ומנגנוני בקרה פנימיים אשר מנעו ממנה לחזות את תוצאותיה העסקיות והתפעוליות בעתיד הנראה לעין. ההערכה בזמנו הייתה כי בביגבנד ניפחו את ההזמנות של לקוחות החברה ברבעון שלפני ההנפקה על מנת לשפר את התוצאות הכספיות, כך שמצבה הכספי של החברה היה ידוע לנאשמים כבר בעת ההנפקה. אולם, צעד זה התפוצץ לחברה בפנים, על רקע החזרה של מלאי עודף מקרב לקוחות החברה.

ביגבנד, שהוקמה ב-1998, פיתחה נתב לשירותי מולטימדיה, המשמש לסנכרון והעברה של תכני וידאו, אודיו ונתונים ברשתות פס רחב. פתרונות החברה מוטמעים בעיקר אצל מפעילי רשתות כבלים ומשמשים לאספקת שירותים כגון שידורי טלוויזיה ברזולוציה גבוהה (HDTV) ו-וידיאו לפי דרישה (VOD).