הממלכה הבריטית מתכווצת: התמ"ג ירד ב-4.9% בשנה

בחישוב רבעוני, מדובר בירידה של 2.4% בתוצר של כלכלת בריטניה - החדה ביותר מאז 1958 ■ התחזיות העריכו כי התמ"ג יסוג ב-4.3% בלבד במונחים שנתיים ברבעון הראשון - לאחר שהאומדן הראשוני עמד על 4.1%

[למדור שוקי עולם] מנתוני התמ"ג המעודכנים של בריטניה לרבעון הראשון של 2009 עולה כי הכלכלה הבריטית התכווצה ב-2.4% לעומת נסיגה של 1.9% במקור. מדובר בירידה החדה ביותר מאז 1958. אנליסטים חזו ירידה של 2.1%.

הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של בריטניה דיווחה כי במונחים שנתיים, קצב ההתכווצות השנתית של התמ"ג בבריטניה עמד על 4.9% לעומת 4.1% על פי הנתונים הראשוניים.

בין החודשים ינואר למארס התפוקה של ענף הבנייה התכווצה ב-6.9%. הפעילות של סקטור נותני השירותים הצטמצמה ב-1.6% בהובלת ענף הבנקאות והפיננסים, שהתכווץ ב-2.5% באותה תקופה.

אנליסטים בסקר של "תומסון רויטרס" חזו קצב ההתכווצות השנתית של התמ"ג בבריטניה צפוי היה לעמוד על 4.3%-. תחזיות עדכניות מפורום הדיונים הכלכלי NIER צופות כי סערת הירידות הנוכחית תשכך במהלך הרבעון השני של השנה הנוכחית. פורום הדיונים הכלכלי העריך כי חודש מארס היה החודש הגרוע ביותר ברבעון הנוכחי וכי התפוקה החלה לעלות שוב באפריל ובמאי.