וול סטריט מסכמת רבעון: S&P 500 עלה ב-15%

המדדים המובילים איבדו היום כ-1% ■ הדאו ג'ונס הוסיף 11% ברבעון השני, ואיבד 3.7% במחצית ■ הנאסד"ק זינק ב-16% במחצית ■ דויטשה בנק: התמ"ג של ארה"ב צפוי להתכווץ השנה ב-2.8% ולצמוח ב-1.2% ב-2010 ■ מדד אמון הצרכנים ירד ביוני ל-49.3 נק', לעומת הצפי לעלייה

וול סטריט סגרה את יומו האחרון של הרבעון השני ושל המחצית הראשונה של 2009, בירידות שערים, בעקבות ירידה באמון הצרכנים בחודש יוני. עם זאת, הירידות היומיות לא הצליחו למנוע זינוק של עשרות אחוזים בסיכום הרבעון השני של 2009, שהיה הטוב שידעה הבורסה מעבר לים בעשור האחרון. בחלק מהמדדים נרשמו זינוקים גם בסיכום המחצית הראשונה של השנה.

נזכיר, כי המסחר מעבר לים נפתח בעליות שערים, בעקבות שני נתוני מאקרו שיצאו טובים מהצפי. עם פרסום הנתון השלישי והאחרון להיום, מדד אמון הצרכנים, מגמת המסחר השתנתה והבורסה מעבר לים עברה להיסחר בירידות שערים - מגמה שאפיינה את המסחר מאז ועד הנעילה.

המדדים המובילים רשמו היום ירידות שערים של 0.5%-1% בהובלת מדד הדאו ג'ונס. כאמור, היום הוא היום האחרון של הרבעון השני ושל המחצית השנייה של 2009. בסיכום רבעוני, המדדים המובילים רשמו עליות דו-ספרתיות בערכם, ואילו מתחילת המחצית המדדים רשמו מגמה מעורבת.

כאמור, לעומת שני נתוני המאקרו הראשונים, שהיו טובים מהצפי והובילו את שוק המניות לעליות בפתיחה, מדד אמון הצרכנים הביא בדיוק את ההפך. המדד רשם ירידה, לעומת הצפי המוקדם בשוק לעלייה מחודש מאי.

לפני כן פורסם מדד ה-PMI של שיקגו לחודש יוני, הלא הוא מדד מנהלי הרכש, שעלה ביוני מעט יותר מהצפי. גם מדד S&P /קייס שילר, הבודק את מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב, יצא טוב מהצפוי והראה כי מחירי הבתים צנחו בחודש אפריל, אך בשיעור מתון מהצפי המוקדם ומתון יותר מהחודש הקודם.

בסיכום הרבעון השני והמחצית הראשונה, המשקיעים מעבר לים מחכים לסימנים שיראו כי התקוות להתאוששות אכן יתממשו ברבעון השלישי. "אנו ממתינים בציפייה לרבעון שלישי טוב וסיום השנה עם רווחים", אמר אנדרו פופר מ-SG המברוס בלונדון. "איני סבור שנראה את אותן הנסיקות במחירי המניות כפי שראינו ברבעון השני. הגענו ממצב, בו השוק תמחר מיתון מאד עמוק למצב הנוכחי, בו המשתתפים בשוק רואים את הכלכלה מתמודדת עם מיתון בעתיד המיידי, אך לאחר מכן תגיע התאוששות".

כעת עומדת וול-סטריט בפני הנתון החשוב ביותר, השורה התחתונה, הרגע לו חיכינו, גולת הכותרת של הדיווחים הכלכליים, כיסופי המשקיעים - רווחי החברות לרבעון השני. לאחר שמניותיהן עלו בעשרות אחוזים, מצפים המשקיעים לראות את שורת הרווח. ההערכות הן שהרווחים התפעולים של החברות יהיו בממוצע נמוכים ב-35% מהרווחים המקבילים בשנה שעברה", אומר אמיר כהנוביץ מכלל פיננסים. "להערכתנו, לחברות יהיה קל יותר להציג רווחים ברבעון השני ביחס לראשון, מכיוון שהפשרת שוק האשראי מקלה עליהם ברכישת החוב של עצמן במחירים נמוכים, רמות המלאים גבוהות ביחס למכירות הקלו על הוצאות נמוכות, שווי הנכסים עלה ובמיוחד הרעילים בבנקים".

אופטימיים

בפעם הראשונה מאז התפרצות המשבר הפיננסי, מחלקת המחקר של דויטשה בנק עדכנה מעלה את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית. הבנק הגרמני חוזה כי התמ"ג העולמי יצמח ב-2.5% ב-2010 לעומת 2% בתחזית הקודמת שפורסמה ב-30 למארס.

דויטשה בנק מסביר את השינוי לטובה בתחזית לשיפור מצבן של המדינות המתועשות שצפויות לצמוח בשנה הבאה ב-1% לעומת 0.3% בתחזית הקודמת. התמ"ג של ארה"ב צפוי להתכווץ השנה ב-2.8% ולהציג קצב צמיחה של 1.2% ב-2010.

בסיכום יומי: הדאו-ג'ונס איבד 0.96% ל-8,447 נק', ה-S&P 500 ירד ב-0.85% ל-919 נק', והנאסד"ק נחלש ב-0.5% ל-1,835 נק'

בסיכום הרבעון השני: הדאו-ג'ונס עלה ב-11%, ה-S&P 500 הוסיף 15% והנאסד"ק התחזק ב-20%

בסיכום המחצית הראשונה של 2009: הדאו-ג'ונס איבד 3.7%, ה-S&P 500 עלה ב-1.65% והנאסד"ק התחזק ב-16%

זירת המאקרו

ב-16:00 שעון ישראל פורסם בארה"ב מדד S&P /קייס שילר, הבודק את מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב, בחודש אפריל. המחירים צנחו באפריל ב-18.12% במונחים שנתיים, ירידה מתונה מהצפי המוקדם בשוק, שחזה ירידה של 18.63% במחירים. בחודש מארס המחירים צנחו ב-18.72%. במונחים חודשיים, מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב ירדו באפריל ב-0.6%.

מדד ה-PMI של שיקגו לחודש יוני, הלא הוא מדד מנהלי הרכש, עלה ביוני ל-39.9 נקודות, מעט יותר מהצפי לעלייה ל-39 נק', מרמה של 34.9 נקודות בחודש מאי.

מדד אמון הצרכנים לחודש יוני ירד ל-49.3 נק', לעומת הצפי בשוק לעלייה ל-55.3 נק' מ-54.9 נק' בחודש מאי.

בבורסת הסחורות בניו-יורק מחיר החוזה העתידי על הנפט הגולמי למסירה בחודש אוגוסט סיים היום את המסחר בירידה של 2.2%, שהם 1.6 דולר, וננעל ב-69.89 דולר לחבית. בסיכום הרבעון השני מחיר הנפט זינק ב-40%, ובסיכום המחצית קפץ בכ-68%. ביחס לשיא של יולי אשתקד מחיר הנפט סיים צניחה של 98.5%

מניות בכותרות

דל מחשבים מפתחת מכשיר אלקטרוני קטן שישמש לגישה לאינטרנט. ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח שדל יוצרת את המכשיר כך שיותאם לתוכנת האנדרויד של גוגל . לפי הדיווחים, המכשיר של דל גדול רק במעט מהאייפוד טאץ' של אפל וייתכן שהחברה תתחיל לשווקו כבר במחצית השנייה של השנה.

אקסון מובייל ושברון בלטו על רקע העליות האחרונות במחירי הנפט.

אתר ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי אמזון סיימה את קשריה עם השותפות המקוונות ברוד איילנד, כדי לתחמק ממס חדש שאימצה המדינה.

UBS חידש את הסיקור ל גולדמן זאקס , בהמלצת "קנייה".

ישראליות מעבר לים

טאואר החלה בייצור סדרתי של חיישנים לינאריים עבור חברת Panavision Imaging. שווי שוק חיישני התמונה צפוי להגיע לכ-11.7 מיליארד דולר בשנת 2012, לעומת 8 מיליארד דולר בשנת 2008.

גם השנה גיל שויד מסתפק בשכר מינימום ובאופציות במחיר השוק. יו"ר ומנכ"ל צ'ק פוינט יקבל מיליון אופציות ששוויין כיום 23.6 מיליון דולר. בעלי המניות יתבקשו באסיפתם עוד חודש לאשר המשך כהונתו בשני התפקידים למשך 3 שנים.

אריק אלקלעי, מנכ"ל לידקום , הודיע על פרישתו מהתפקיד לאחר כמעט עשור. אלקלעי, שבקרוב יהיה בן 48, נימק את ההתפטרות ב"רצון לעסוק בתחומים נוספים לאחרי שירות מגוון ורב אתגרים בן עשור בלידקום".

בבית ההשקעות אי.בי.אי מעלים את ההמלצה על מניית נייס ל"קנייה" מ"נייטרלי" וממחיר יעד של 25 דולר למחיר יעד של 28 דולר למניה. "על פי ההערכה, תדע נייס היושבת על קופת מזומנים של 530 מיליון דולר לצאת מחוזקת מהמשבר". הם אומרים.

קליקסופטוור תיסחר החל ממחר, ה-1 ביולי, ברשימה היוקרתית ה-Global Select Market Nasdaq.

יום לא פשוט עבר אתמול (ב') על מניית אבוג'ן, אשר ירדה בבורסה בת"א בכ-9% תוך ריכוז מחזור מסחר חריג במיוחד - 34 מיליון שקל. היום מתברר כי הסיבה לכך הייתה מכירת מניות של קומפיוג'ן , אשר מכרה מיליון מניות אבוג'ן בשוק בהיקף כולל של 3.6 מיליון דולר, כלומר לפי שער של 3.6 דולר למניה (כ-14 שקל למניה).

נס טכנולוגיות הודיעה היום כי היא הוסמכה לתקן אבטחת המידע 27001

אם רכשתם מניות ביגבנד מה-15 במארס 2007 ועד ה-30 באוקטובר באותה שנה והפסדתם בעקבות נפילה של 60% במניה - אתם זכאים לפיצויים. תביעה ייצוגית שהגישו משקיעי ביגבנד נגד החברה התקבלה, והמשקיעים שהפסידו עשרות אחוזים בעקבות השקעתם במניה לאחר ההנפקה יזכו לקבל 11 מיליון דולר כפיצוי.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בניו-יורק]