סוכנות "לוק": המגזין "רייטינג" השפיל את הדוגמנית גל גדות

"לוק", המייצגת את גדות, דורשת מ"רייטינג" פיצוי של 100 אלף שקל והתנצלות, זאת בגין תמונות פפראצי של גדות שפורסמו במגזין בליווי כיתובים "הלקוחים מעולם הפורנוגרפיה" ■ "מעריב" בתגובה: "לא היתה כוונה לפגוע"

סוכנות הדוגמנות "לוק", שבבעלות קבוצת "ידיעות אחרונות", שלחה אמש (ג') מכתב התראה חריף לעופר נמרודי, מו"ל "מעריב", בטענה לפרסום לשון הרע במגזין "רייטינג" אודות הדוגמנית גל גדות.

במכתב שהגיע לידי "גלובס" דורשת "לוק" כי "רייטינג" יפרסם לאלתר הודעת התנצלות בפני גדות שתופיע בהבלטה, כמו גם פיצוי כספי של 100 אלף שקל בגין פרסום לשון הרע.

מודעה לסרט פורנו?

"לוק", באמצעות עו"ד ירון חנין, פנתה בתלונה בעניין זה גם ליו"ר שדולת הנשים, רינה בר-טל, בטענה כי בגיליון "רייטינג" מיום 24.6.09 פורסמו תמונות פפראצי של גדות בצירוף כיתובים נלווים, באופן המהווה לשון הרע בדרגה חמורה כלפיה, אשר כללו לטענת לוק "תוכן מיני, שוביניסטי, בוטה, משפיל ופוגעני, באופן שהוא כמעט חסר תקדים ואשר טרם נראה במחוזותינו".

סוכנות "לוק", המייצגת את גדות בבלעדיות, טוענת במכתב ההתראה כי "על גבי תמונות הפפראצי של גדות הוספתם ביטויים שנראה כי הם לקוחים מעולם הפורנוגרפיה כגון 'לוקקת!', 'מתארגנת!', 'נאנחת!', כשאלה מופיעים באופן מובלט ומודגש, בתוך 'כוכבים' בולטים ומאירי עיניים בצבע אדום, באופן שמזכיר לא פחות מאשר מודעת פרסומת לסרט פורנו. מדובר בפרסום משפיל ודוחה, החורג באופן מובהק מכל אמת-מידה סבירה ומקובלת. האם אין לעיתונכם עורך?"

עוד נטען כי "בפרסום שעשיתם פגעתם בכבודה של גדות כאדם, כאישה, וכאשת מקצוע מובילה, וכוונתכם לפגוע במרשתי עולה בבירור מן הפרסום, והמשמעות החוקית של הכוונה לפגוע היא חמורה עד מאד".

"שפל מסוכן"

"לוק" דורשת לפרסם לאלתר הודעת התנצלות בפני גל גדות שתופיע בהבלטה, באותו מקום, במידה ובדרך שבה נעשה הפרסום נשוא המכתב, כמו גם פיצוי כספי לצרכי פשרה בשיעור של 100 אלף שקל בגין פרסום לשון הרע.

ירון ליכטנשטיין, מנכ"ל סוכנות "לוק", מסר: "אני מזועזע מהכיתובים המחרידים. זה שפל מסוכן ונטול גבולות מוסר. בימים בהם האלימות מתלקחת גם במחוזות התקשורת, לא ייתכן כי עורך עיתון יפעל בחוסר אחריות שכזה".

מ"מעריב" נמסר בתגובה: "פניית סוכנות 'לוק' התקבלה במערכת והועברה לטיפול משפטי. חשוב לציין כי לא היתה כל כוונה או כל רצון לפגוע בשמה הטוב של גל גדות".