מבול נתונים בארה"ב: מדד מנהלי הרכש עלה ל-44.8 נק' ביוני

המדד עקף את צפי האנליסטים ■ במקביל, פורסמו נתונים מעורבים הקשורים לשוק הנדל"ן ■ סקר ה-ADP לשוק העבודה הפרטי יצא גרוע מהצפוי, אך בשוק ממתינים לפרסום נתוני התעסוקה הכוללים מחר

הפעילות היצרנית בארה"ב בחודש יוני המשיכה להשתפר. מדד מנהלי הרכש למגזר היצרני עלה לרמה של 44.8 נקודות ביוני מ-42.8 נקודות במאי, ועקף בכך את צפי האנליסטים, שציפו ל-44.6 נקודות.

במקביל למדד מנהלי הרכש, פורסמו נתונים מעורבים משוק הנדל"ן האמריקני. ההוצאות בענף הבנייה ירדו בחודש מאי ב-0.9% בעוד האנליסטים בשוק ציפו לירידה של 0.6% בלבד. הנתון לחודש אפריל עודכן מטה - לעלייה של 0.6% במקום עלייה של 0.8% כפי שפורסם בחודש שעבר.

לעומת זאת, נתון חיובי אחד הנוגע לשוק הדיור כן פורסם היום: מכירות הבתים הנמצאות בתהליכי מכירה עלה ב-0.1%, בעוד שבשוק לא ציפו כלל לעלייה. הנתון הקודם עודכן מעלה - לעלייה של 7.1% לעומת עלייה של 6.7% בחודש שעבר.

תגובתם המיידית של מדדי המניות בוול סטריט הייתה שלילית, אך מוגבלת. מדד הדאו ג'ונס עבר מעלייה של כ-1% טרם פרסום הנתונים לעלייה של 0.7% דקות ספורות לאחר פרסומם.

מוקדם יותר היום פורסם סקר ה-ADP, העוקב אחר המגמות בשוק העבודה הפרטי בארה"ב. הסקר מתבסס על תלושי שכר במגזר הפרטי, והמספרים לחודש יוני לא היו חיוביים במיוחד: בחודש החולף נגרעו 473 משרות בעוד צפי האנליסטים היה לגריעה של 394 אלף משרות. עם זאת, יש לציין כי מדובר בנתון טוב יותר בהשוואה לחודש שעבר, אז הראה סקר ה-ADP על גריעה של 532 אלף משרות בחודש מאי.

סקר ה-ADP מהווה הקדמה לנתוני התעסוקה החשובים שיפורסמו מחר (ה'). הנתונים, שיעידו על מצב שוק התעסוקה הלא-חקלאי בחודש יוני, יפורסמו הפעם ביום חמישי במקום בשישי, שכן ביום שישי לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל חג העצמאות בארה"ב. צפי האנליסטים הוא לגריעה של 363 אלף משרות בחודש יוני, לעומת התאיידות של 345 אלף משרות במאי.