מקור ב-FBI: בקרוב יוגשו כתבי אישום נגד שותפיו של מיידוף

התביעה: "למיידוף היו עובדים - לא ייתכן שהוא ביצע את ההונאה ללא הסיוע שלהם" ■ כזכור, ברנרד מיידוף נדון השבוע ל-150 שנות מאסר בגין ההונאה הפיננסית הגדולה בהיסטוריה

חוקרים אמריקנים אומרים שהם עשויים להגיש בחודשים הקרובים כתבי אישום פליליים נגד 10 אנשים או יותר, שהיו קשורים לברנרד מיידוף - כך טוען מקור באחת מזרועות האכיפה בארה"ב. המקור אמר כי ה-FBI "קרוב יותר לתחילת החקירה מאשר לסופה".

האדם היחיד שנגדו הוגש כבר גיליון אישום פלילי היה רואה החשבון החיצוני של מיידוף, דייויד פריהלינג. "יהיו כנראה עוד אנשים שנגדם יוגשו כתבי אישום", מסר המקור. "סביר שיהיו 10 או יותר, אך זהו תהליך ממושך שעלול לקחת חודשים".

כזכור, ברנרד מיידוף נדון השבוע ל-150 שנות מאסר בגין ההונאה הפיננסית הגדולה בהיסטוריה.

במסמכים שהוגשו לבית המשפט לפני מתן גזר הדין נאמר כי מיידוף ארגן והוביל את ההונאה, והיו לו כמה פקידים שעבדו בחברותיו. "לא ייתכן שהוא ביצע את ההונאה ללא הסיוע שלהם", העריכו התובעים.

החוקרים הפדרליים לא מסרו במי החקירה מתמקדת, אך הם ספקניים כלפי טענות של כמה עובדים בחברתו של מיידוף, לפיהן לא היה להם מושג על ההונאה שהתנהלה במשך עשרות שנים.

חברת ברנרד מיידוף אינבסטמנט סקיוריטיס העסיקה כ-200 עובדים ביחידת הברוקראז' שלה ובחברת הייעוץ שלה להשקעות. אירווינג פיקארד, הנאמן מטעם בית המשפט שמפרק כעת את החברה, אמר כי הפעילות הפלילית התבצעה בחטיבת ההשקעות.

הנאמן המפרק פיקארד דורש ממייסד קרנות הגידור שהזרימו כספים למיידוף, עזרא מירקין, ומאנשי העסקים סטנלי צ'ייס וג'פרי פיקוור סכום כולל של 6.5 מיליארד דולר. גם התובע הכללי של ניו-יורק, אנדרו קואומו, הגיש תביעה נגד מירקין.