ביהמ"ש הורה על שימוע מיידי בו יוחלט מי ינהל את הירושה של מייקל ג'קסון

בית משפט בארה"ב מינה השבוע את קתרין ג'קסון, אמו של הזמר, למנהלת הזמנית של הירושה, אך לפי צוואה מ-2002 ג'קסון מינה למנהל הירושה את אחד מעורכי הדין שלו ■ הירושה של ג'קסון נאמדת בכ-500 מיליון דולר

לפי צוואה משנת 2002, מייקל ג'קסון מינה את עורך הדין שהשיג עבורו כמה מהחוזים הגדולים ביותר שלו, יחד עם ידיד משפחה ותיק, לאנשים שצפויים לקבוע את גורל הירושה שלו, שנאמדת ב-500 מיליון דולר ויותר.

על-פי הצוואה, המשמורת על ילדיו של ג'קסון תופקד בידי אמו, ובמקרה של מותה - היא תעבור לידי הזמרת דיאנה רוס.

ההגשה של הצוואה גרמה לבית המשפט להורות על שימוע מיידי, מאחר שהיא סותרת את החלטת בית המשפט מיום ב' השבוע, להפוך את קתרין ג'קסון, אמו של הזמר המנוח, למנהלת הזמנית של הירושה.

מנהלים משותפים

לפי שעה לא ברור אם המשפחה, שטענה במקור כי אין בנמצא צוואה תקפה של מייקל, תערער על תקפות הצוואה שנחשפה.

ג'ון בראנקה, שעבד כפרקליטו של מייקל ג'קסון בשנים 1980-2006 ונשכר מחדש לעבודה רק לפני כמה שבועות, וג'ון מקליין, שהיה בין המייסדים של חברת התקליטים אינטר סקופ, צוינו כשני המנהלים המשותפים של הירושה בצוואה.

בראנקה מסר ל"פייננשל טיימס" כי הוא ומקליין היו גם הנאמנים של קרן משפחת ג'קסון, שלה מוריש הזמר לפי הצוואה מ-2002 את כל רכושו. המוטבים של הקרן הם 3 ילדיו של הזמר ואמו.

בראנקה שימש גם כיועץ ראשי לענייני רכושו של ג'קסון, יחד עם ג'ואל כץ, פרקליט שמתמחה בתעשיית הבידור בחברת גרינברג-טראוריג, שהצטרף גם הוא לצוות היועצים של הזמר זמן קצר לפני מותו.

לזכות בראנקה נזקפת העובדה שהוא הביא לידיעתו של ג'קסון את העובדה שקטלוג של יותר מ-250 שירים של הביטלס עומד למכירה, והיה גם זה שאירגן את רכישת הזכויות.

אחזקתו של ג'קסון במיזם המשותף סוני ATV היא הנכס הגדול ביותר שלו, בשווי של חצי מיליארד עד מיליארד דולר, אך המיזם קיבל מברקליס הלוואות בסך 300 מיליון דולר. סוני ניסתה בשנים האחרונות מספר פעמים לשכנע את ג'קסון לרכוש את חלקו.

הקטלוג Mijac, שכולל את הזכויות של ג'קסון ללהיטיו, חייב גם הוא 70 מיליון דולר לברקליס. הוא הוערך לפני מותו ב-70-100 מיליון דולר.

הנכס הגדול הנוסף, אחוזת נברלנד, רחשה אתמול (ד') פעילות על רקע הדיווחים שגופת הזמר תוצב בה, כדי שקהל המעריצים יוכל לחלוף על פניה.

מנעו עיקול

חברת ההשקעות קולוני קפיטל מנעה בשנה שעברה את עיקול האחוזה, כאשר היא רכשה הלוואה בסך 23.5 מיליון דולר שהאחוזה שימשה לה כערבות.