מוות טוב לביזנס: מייקל ג'קסון שוב מוביל את מצעדי המכירות

ביממה שלאחר מותו מכרה אמזון דיסקים שלו בכמות השווה לזו שנמכרה ב-11 השנים האחרונות ■ העלייה במכירות חדה יותר מזו שרשמו אלביס פרסלי וג'ון לנון לאחר מותם

ביממה שלאחר מותו של הזמר נרכשו בחנות המקוונת אמזון אלבומי עבר מהקטלוג של ג'קסון בכמות השווה למספר האלבומים שמכרה אמזון ב-11 השנים שקדמו למותו. המכירות של האלבומים של ג'קסון בחנויות המוזיקה של HMV רשמו זינוק של פי 80.

גם הפעם ג'קסון עושה היסטוריה: לפי הנתונים של HMV, העלייה במכירות האלבומים שלו חדה יותר מזו שרשמו אלביס פרסלי וג'ון לנון לאחר מותם.

היפוך בשווי הנכסים

בכירים בתעשיית המוזיקה מעריכים כי אף שבעת מותו הסתכמו חובותיו של ג'קסון ב-400-500 מיליון דולר, מותו חולל שינוי דומה בשווי הנכסים שלו.

סוכנות הידיעות AP דיווחה כי בהצהרה פיננסית מ-2007 עולה כי המזומנים ברשותו של ג'קסון הסתכמו ב-668 אלף דולר בלבד. הנכס השני בגודלו של ג'קסון, החברה מיג'אק, שמחזיקה במרבית הזכויות על הקלטותיו, צפויה להפיק את התועלת הרבה ביותר משיבתו של ג'קסון לראש רשימת הלהיטים.

נברלנד בעקבות גרייסלנד

אם תוצע מיג'אק למכירה - עשוי שווייה לעלות על 73 מיליון הדולר שקיבל ג'קסון מברקליס, ושכנגדם שימשה מיג'אק כבטוחה.

מותו של ג'קסון חולל שינוי קיצוני בגורלה הצפוי של חוות נברלנד, ששטחה עולה במקצת על 10.5 קמ"ר, ושהיתה נטל כבד על המזומנים שברשותו של ג'קסון.

גם אלביס פרסלי נפטר כשמצבו הכלכלי דחוק, אך CKX, שמחזיקה ב-85% מאחוזת פרסלי, הפיקה אשתקד מהנכס רווח תפעולי של 16.7 מיליון דולר על הכנסות בסך 54.9 מיליון דולר.

לפני מותו של ג'קסון אמר טום ברק, מנכ"ל קולוני, כי שווי נברלנד עשוי לנוע מ-70 ל-90 מיליון דולר.

הנכסים של מייקל ג'קסון

* סוני ATV: כ-500 מיליון דולר עד 1 מיליארד דולר

בתעשייה מעריכים את אחזקתו בת 50% של ג'קסון במיזם, כולל מרבית קטלוג הביטלס, בקצה הנמוך של טווח 500 מיליון דולר-1 מיליארד דולר.

* מיג'אק: 50-100 מיליון דולר

הזכויות ללהיטים של ג'קסון עצמו נאמדות ב-50-100 מיליון דולר. וורנר מיוזיק מנהלת את הקטלוג, ומשלמת למיג'אק תמלוגים בסך מספר מיליוני דולרים בשנה.

* נברלנד: 70-100 מיליון דולר

החווה נרכשה ב-1988 תמורת 17 מיליון דולר, ונבנו בה מתקני לונה-פארק וגן-חיות בעלות נוספת של 35 מיליון דולר. לפני מות הזמר נאמד שווי הנכס ב-70-100 מיליון דולר.

החובות של מייקל ג'קסון

* סוני ATV: כ-300 מיליון דולר

סוני ATV שימשה בשנים האחרונות כבטוחה עבור מספר רב של הלוואות בשווי כולל של 300 מיליון דולר מברקליס.

* מיג'אק: 73 מיליון דולר

להיטיו של ג'קסון במיג'אק שימשו כבטוחה להלוואה שחושבה לפי הכנסות מהקטלוג בשנים האחרונות.

* נברלנד: 22.5 מיליון דולר

אשתקד לא הצליח ג'קסון לפרוע הלוואה מפורטרס, אך נברלנד ניצלה מעיקול לאחר שקולוני קפיטל רכשה את ההלוואה.