מכה ל-SDT: המנכ"ל עופר בנגל התפטר

בנגל טוען במכתב למשקיעים: "אין לי אמון במייסד החברה" ■ SDT מפתחת "אף דיגיטלי" לזיהוי חומרי נפץ וסמים

חשש להמשך דרכה של חברת SDT. עופר בנגל, מנכ"ל החברה, שמפתחת "אף דיגיטלי" לזיהוי חומרי נפץ וסמים, הודיע היום על התפטרותו מניהול החברה, כך נודע ל"גלובס". בנגל, שהצטרף לפני כשנתיים לחברה, הפיץ היום מכתב למשקיעי החברה ובו הוא מסביר את החלטתו באי הסכמות בינו לבין המייסד, משה שלום, לגבי המשך דרכה של החברה. בנגל ושלום סרבו להגיב על הדברים.

SDT הוקמה ב-2004 ע"י מיזוג בין פעילות של התעשיה הצבאית וחברת M.S.Tech של שלום. הכוונה הייתה למסחר את הטכנולוגיה של M.S.Tech לצורך גילוי חומרי נפץ וסמים במקומות כגון שדות תעופה או מעברי גבול יבשתיים. בשנת 2008 היה נראה כי החברה עלתה על דרך המלך והמכירות קפצו לכ-9 מיליון דולר, כך על פי אתר IVC - גידול של יותר מפי 10 לעומת השנה הקודמת.

אולם בתחילת 2009, בעקבות המשבר הכלכלי חלה האטה בעסקי החברה, והיא נזקקה לסבב גיוס נוסף לאחר שגייסה סך הכל כ-7.5 מיליון דולר, כך על פי IVC, מקרן סוקיה ומספר גדול של משקיעים פרטייים. במכתב ששלח בנגל למשקיעים והגיע לידי גלובס נאמר כי "מספר משקיעים הציעו לגייס הון לחברה אולם בהערכת שווי נמוכה משמעותית (down-round). הצעה שנדחתה ע"י מייסד החברה". בחברה מועסקים כיום כ-26 עובדים.

המחלוקת בחברה גרמה להתפטרות שני חברי דירקטוריון בתחילת החודש: שבתאי שביט, ראש המוסד לשעבר ויו"ר החברה עד לאחרונה, וכן ראובן פז. כיו"ר החדש התמנה משה שלום. לטענת בנגל כפי שמופיעה במכתב, הוא התבקש להכין תוכנית עיסקית שתחלץ את החברה, אולם "בהתחשב בכך שאין לי אמון ביו"ר החדש ובחברי הדירקטוריון החדשים שהוא מינה איני רואה טעם להמשיך בתוכנית חילוץ, ואין לי ברירה אלא להתפטר מניהול החברה".