דיסקונט יחויב להלימות הון ראשונית של 6.5% עד אוקטובר

בבנק מאשרים את הפרסום ב"גלובס": המפקח על הבנקים דרש מהבנק לאשר מתווה להעלאת הלימות ההון הכוללת ל-12% בסוף השנה עד סוף יולי

בנק דיסקונט יידרש להגדיל את יחס הלימות ההון הראשוני ל-6.5% עד אוקטובר, כך עולה מדיווח של הבנק לבורסה, אשר מאשר את הפרסום ב"גלובס". בסיומו של הרבעון הראשון, עמד יחס הלימות ההון הכולל של הבנק על 10.42%, הנמוך במערכת הבנקאית. מתוכו, 6.43% מיוחס ליחס הלימות ההון הראשונית - נמוך מהמתחייב, 6.5% לפחות.

הבנק מציין כי ההוראה נמסרה לו במסגרת מכתב ששלח המפקח על הבנקים לדירקטוריון - בו התבקש לאשר מתווה להעלאת הלימות ההון הכוללת ל-12% בסוף השנה עד סוף יולי. זהו יחס הלימות ההון אליו נדרשים להגיע כל הבנקים במערכת עד סוף השנה, וגם היעד אליו שואף, מן הסתם, דירקטוריון הבנק. מניית בנק דיסקונט נסחרת בשער המשקף לה מכפיל 0.53 בלבד על ההון העצמי.

גרעין השליטה בבנק דיסקונט מיוחס ל-26% ממניות הבנק. רובו (60%) בבעלות מתיו ברונפמן ויתרתו בידי רובין שראן. אתמול אמרו דובריהם ל"גלובס" כי השניים "עובדים ביחד ובהרמוניה למען הבנק", באופן ש"יאפשר לבנק לעמוד בדירשות הלימות ההון של בנק ישראל במועד המתאים".

הון ראשוני הוא ההון הבסיסי של הבנק המורכב מהון בעלי המניות ורווחי הבנק. הפסד של הבנק או חלוקת דיבידנדים מורידים את ההון הראשוני, ורווח והזרמת הון מבעלי המניות מעלים אותו. על-פי ההערכות, ייתכן ודיסקונט עומד בפני הנפקות זכויות, שתאפשר לכל בעלי המניות לשמור על נתח האחזקה היחסי שלהם בבנק אם יממשו את מלוא זכויותיהם ויזרימו לבנק הון נוסף. יתכן אף שתחת מתווה זה ברונפמן ושראן יבקשו לקנות חלק מאחזקות המדינה בבנק, אשר כיום עומדות על 25%.