ייצוגית: לחייב את חברת החשמל להשיב 5 מיליארד שקל

התובע טוען כי החברה גבתה ב-7 השנים האחרונות מצרכניה כ-5 מיליארד שקל באופן לא חוקי - וכי סכום זה שימש למימון תוספות שכר וחריגות שכר שלא אושרו כדין, ששולמו לעובדי החברה במרוצת השנים

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת החשמל, בטענה כי גבתה ב-7 השנים האחרונות מ-2.3 מיליון צרכניה כ-5 מיליארד שקל באופן לא חוקי.

לטענת התובע, יונתן שליידר, סכום זה שימש למימון תוספות שכר, הטבות וחריגות שכר בלתי חוקיות שלא אושרו כדין, ששולמו לעובדי החברה במרוצת השנים.

באמצעות עוה"ד מיכאל בך ושירלי שלומיוק-בבאי ממשרד מיכאל בך ושות' נטען בתביעה, כי מדובר בין השאר במשכורות 13 ו-14 בלתי חוקיות שחלקן אף שולמו בהיקף של 140% מהשכר הרגיל, קידום בדרגות הכולל תוספות שכר לא חוקיות, קידום גימלאי החברה בדרגה מדי שנתיים, תשלומי הוצאות רכב ללא קשר לנסיעות בפועל ועוד.

על-פי התביעה, תשלומים אלה ששילמה החברה לעובדיה בניגוד לחוק נכללו בדיווחים שמסרה חברת חשמל לרשות לשירותים ציבוריים-חשמל לצורך קביעת תעריף החשמל לצרכנים. בדרך זו, טוען התובע, מימן הציבור באמצעות התעריף את חריגות השכר האמורות.

התובע מבקש לחייב את החברה להשיב את הסכום האמור, או לחלופין סכומים נמוכים יותר הנעים בין 1.22 ל-3.5 מיליארד שקל, המבוססים על דו"חות שכתב הממונה על השכר באוצר, שדרש מהחברה להשיב סכומים אלה. (ת.א. 1756/09).