עוד הונאת פונזי: חברת ברוקרים מטקסס גנבה 485 מיליון דולר ממשקיעים

בתביעה אזרחית טוענת ה-SEC כי חברת פרובידנט רויאלטיס גייסה את הסכום מ-7,700 משקיעים בארה"ב, באמצעות הבטחות לתשואה שנתית של יותר מ-18% והצגה כוזבת של האופן שבו היא תשתמש בכספם

חברת ברוקרים מטקסס, פרובידנט רויאלטיס, ושלושה ממייסדיה, מואשמים בהונאה במסחר בניירות ערך, ובגניבת כספם של אלפי משקיעים בנפט ובגז טבעי באמצעות שיטת פונזי בהיקף של 485 מיליון דולר. כך הודיעה ביום ג' האחרון רשות ניירות ערך של ארה"ב (SEC).

בתביעה אזרחית טוענת ה-SEC כי בתקופה שבין ספטמבר 2005 לינואר 2009 גייסה פרובידנט רויאלטיס קרוב לחצי מיליארד דולר מ-7,700 משקיעים בארה"ב, באמצעות הבטחות לתשואה שנתית של יותר מ-18% והצגה כוזבת של האופן שבו היא תשתמש בכספם.

לפי המידע שבידי ה-SEC, חלק מהתקבולים שימשו למימון רכישות ופיתוח בתחום חיפושי הנפט ופיתוח של שדות נפט, אך חלקם האחר של התקבולים שימש לתשלום משקיעים ותיקים בפרובידנט רויאלטיס.

בהודעת הרשות נכתב כי "למשקיעים נאמר כי 86% מכספם יושקעו בנפט וגז. מדובר בהצגה כוזבת". ה-SEC הוסיפה כי בית משפט פדרלי הוציא צו להקפאת הנכסים, ומינה מפרק לשימור הנכסים.

הצעדים שנקטה ה-SEC במקרה הזה דומים מאוד לאלה שננקטו לאחר שהרשות האשימה בפברואר את איש הפיננסים הטקסני אלן סטנפורד בביצוע מעשי מרמה באמצעות תעודות פיקדון שהנפיק הבנק שלו באנטיגואה.

3 מייסדי פרובידנט רויאלטיס - פול מלבי, ברנדן קוגלין והנרי הריסון - הואשמו בביצוע ההונאה.

פרובידנט רויאלטיס, חברת הברוקרים-דילרים פרובידנט אסט מנג'מנט, ו-21 היישויות שהציעו ומכרו את ניירות הערך נזכרות גם הן בתביעה.