היועמ"ש התנגד להסדר הפשרה בייצוגית נגד שטראוס ותנובה

בבקשה לייצוגית נטען כי אקטימל ויופלה אינם מחזקים את המערכת החיסונית כפי שנטען בפרסומי הנתבעות ■ בפשרה נקבע כי שטראוס ותנובה יתקנו את הפרסום באופן שיסיר את הבעייתיות הנטענת בכתב התביעה

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הודיע לבית המשפט המחוזי בתל-אביב על התנגדותו להסדר הפשרה בתביעה הייצוגית נגד שטראוס ותנובה, שהוגשה לאישור בית המשפט. לדעתו, אין לאשר את הסדר הפשרה ללא מינוי בודק.

בתביעה ובבקשה לאישורה כייצוגית בהיקף של 1.4 מיליארד שקל, אשר הוגשה באוגוסט 2007, נטען כי שטראוס ותנובה, המייצרות משקאות יוגורט המועשרים בחיידקים פרוביוטיים (אקטימל, אקטיביה ויופלה 360), פרסמו כי המשקאות מבטיחים בין היתר "חיזוק ההגנה הטבעית של הגוף ו/או סיוע לפעולות העיכול". בתביעה נטען כי פרסומים אלה עולים כדי הטעיה צרכנית והפרת תקנות בריאות הציבור (איסור ייחוס סגולות ריפוי למצרך מזון).

הצדדים הודיעו לבית המשפט כי הגיעו להסכם פשרה, לפיו שטראוס ותנובה יתקנו את הפרסום באופן שיסיר את הבעייתיות הנטענת בכתב התביעה, זאת מבלי להודות בכך שהפרסום המקורי היה שלא כדין. כמו כן שטראוס ותנובה יספקו ממוצריהן ללא תמורה לעמותות העוסקות בעזרה לנזקקים בסך 5.75 מיליון שקל.

אולם, היועמ"ש הודיע לבית המשפט כי בשינויים המוצעים בפרסום המתוקן של שטראוס ותנובה אין פיתרון לבעייתיות הנטענת בתביעה, וקבע כי אין מקום לאשר את הסדר הפשרה ללא מינוי בודק בעל מומחיות בתחום הרפואה והתזונה. (ת.א 2335/07).