דו"חות מצוינים של גולדמן זאקס: הרווח הנקי עקף את התחזיות המוקדמות

הרווח הנקי הסתכם ב-4.93 דולר למניה בעוד שבשוק ציפו ל-3.42 דולר למניה בלבד ■ מניית הבנק זינקה ב-217% מחודש נובמבר ■ וורן באפט, שהשקיע בגולדמן זאקס בספטמבר, הרוויח כבר "על הנייר" כמעט 20%

השוק ציפה לדו"חות כספיים חזקים של גולדמן זאקס - והשוק קיבל דו"חות מצוינים. בנק ההשקעות גולדמן זאקס דיווח היום על רווח רבעוני נקי של 4.93 דולר למניה (3.44 מיליארד דולר) - הרבה מעל התחזיות בשוק שעמדו על 3.42 דולר למניה. ההכנסות הסתכמו ב-13.8 מיליארד דולר, גם כן מעל התחזיות שעמדו על 10.66 מיליארד דולר.

חטיבת בנקאות ההשקעות של גולדמן זאקס הניבה לו הכנסות של 1.44 מיליארד דולר ברבעון השני, אך עיקר ההכנסות הגיעו מיחידת המסחר וניהול השקעות: 10.78 מיליארד דולר, זינוק של 93% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. במהלך הרבעון ביצע הבנק תכנית התייעלות והקטין את מצבת כוח האדם שלו ב-1%.

אם כן, גולדמן זאקס רשם ברבעון השני תשואה להון של 23% ובסך הכל במחצית הראשונה של השנה היא הסתכמה ב-18.3%. להוציא הוצאות חד פעמיות, הרווח הנקי של גולדמן זאקס היה מסתכם ב-5.71 דולר למניה ברבעון השני, והתשואה להון הייתה מגיעה ל-23.8%.

נכון ל-26 ביוני, ההון העצמי של גולדמן זאקס הסתכם ב-254 מיליארד דולר. דירקטוריון הבנק אישר חלוקת דיבידנד של 35 סנט למניה, שישולם ב-24 בספטמבר.

"בעוד השווקים עדיין שבריריים ואנו מכירים באתגרים העומדים בפני הכלכלה כולה, תוצאות הרבעון השני שלנו משקפות שילוב של שיפור התנאים בשווקים הפיננסים וגיוון בעסקינו", נכתב בדוחות הכספיים.

זינוק של 217% במניה מאז נובמבר

אתמול (ב') החליטה האנליסטית מרדית' וויטני, אשר ידועה כמי שחזתה מבעוד מועד את עומק המשבר הפיננסי בארה"ב ואת מחיקות העתק של המוסדות הפיננסים, להמליץ למשקיעים לקנות מניות גולדמן זאקס. וויטני חתזה כי הבנק יפרסם דוחות כספיים טובים היום, והעניקה למניה מחיר יעד של 186 דולר למניה. זו הפעם הראשונה מזה חודשים רבים שוויטני ממליצה לקנות מניות פיננסים.

גולדמן זאקס צולח את המשבר הכלכלי בצורה טובה יחסית לשאר המוסדות הפיננסים בארה"ב ובעולם, תוך שהוא עדיין שומר על רווחיות. עם זאת, הבנק לווה 10 מיליארד דולר מכספי ה-TARP של הממשל האמריקני, ובספטמבר האחרון הוא קיבל 5 מיליארד דולר מוורן באפט בתמורה למניות בכורה המניבות דיבידנד שנתי של 10%. אז נסחרה מניית גולדמן זאקס ב-125 דולר למניה, ומאז היא עלתה בכמעט 20% והיא שווה היום 149 דולר. אגב, באפט אף קיבל אופציה לרכוש 43 מיליון מניות נוספות בשער המרה של 115 דולר למניה, כך שנכון להיום ניתן בהחלט לומר כי המשקיע האגדי שוב יכול לסמן "V" על עסקה מוצלחת נוספת.

גולדמן זאקס נחשב לאחד מבנקי ההשקעות המוצלחים בוול סטריט, אם לא המוצלח ביותר. מניית הבנק נפלה בנובמבר האחרון לשפל שנתי של 47 דולר, ומאז היא זינקה ב-217%. לשם ההשוואה, מדד מניות הפיננסים ב-S&P 500 עלה באותה תקופה ב-23% בלבד.