בקרוב: פולקסווגן תרכוש השליטה בפורשה ב-11 מיליארד דולר

[למדור שוקי עולם] בשלב הראשון תרכוש פולקסווגן 49.9% מפורשה, ובמועד מאוחר יותר תרכוש את יתרת המניות ■ קבוצת הרכב המשולבת תחלוש על 10 מותגי רכב

המשפחות המחזיקות בגרעין השליטה של יצרנית מכוניות הספורט פורשה , אמורות לסכם בקרוב על מכירת הפעילות של פורשה לפולקסווגן , לפי הצעת רכש שהוגשה להם. תמורת השליטה בפורשה תשלם פולקסווגן כ-8 מיליארד אירו (11.28 מיליארד דולר). כך דיווח אתמול (שבת) השבועון הגרמני "דר שפיגל".

לפי הידיעה של "דר שפיגל", יאשרו משפחות פורשה ופיץ', המחזיקות ב-100% ממניות ההצבעה של פורשה, את עסקת ההשתלטות הדו-שלבית בפגישת המועצה המפקחת של החברה ביום ה' הקרוב. בשלב הראשון תרכוש פולקסווגן 49.9% מפורשה, ובמועד מאוחר יותר היא תרכוש את יתרת המניות, בעסקה שתיצור קבוצת רכב משולבת שחולשת על הייצור של עשרה מותגי רכב בהנהגת פולקסווגן.

תפרע חובות

לדברי מקורות שדיברו עם רויטרס, עסקת המכירה תסייע לפורשה לפרוע את מרבית חובותיה, שתפחו ליותר מ-10 מיליארד אירו. "דר שפיגל" דיווח עוד, כי וונדלין וידרקינג, מנכ"ל פורשה, שמעמדו בחברה מעורער בחודשים האחרונים, מנהל מו"מ על חבילת פיצויים בשווי של יותר מ-100 מיליון אירו.

השבועון דיווח שבינתיים יחליף את וידרקינג מנהל הייצור, מיכאל מאכט, כיו"ר פורשה. ביום ה' שעבר הכחיש וידרקינג את אמיתותן של השמועות שהוא עומד לפרוש מהקבוצה, ותיאר אותן כ"ספקולציות".

בתשובה לשאלה אם הגיעו שתי המשפחות להחלטה לגבי פגישת המועצה המפקחת של החברה ביום ה' השבוע, אמר אתמול (שבת) דובר פורשה, אנטון הונגר: "לא קיבלנו כל מידע על החלטה כזאת", והוסיף שהכתבה ב"דר שפיגל" אינה אלא ספקולציה שעליה אין החברה נוהגת להגיב.

שלב ההדחה

בנפרד, דיווח השבועון הגרמני המתחרה "פוקוס", שהיו"ר רב-העוצמה של פולקסווגן, שמחזיק בחלק ממניות פורשה, פרדיננד פיץ', מתכנן להדיח את וידרקינג ביום ה' השבוע מוועדת ההנהגה רבת ההשפעה במועצה המפקחת של החברה. הדחתו של וידרקינג מהוועדה, המונה שישה חברים בלבד, תיצור הזדמנות לצרף אליה את בן דודו ויריבו של פיץ', וולפגנג פורשה, חבר המעצה המפקחת של פולקסווגן.

סבם של וולפגנג פורשה ופרדיננד פיץ' היה פרדיננד פורשה, מייסד פולקסווגן, והזכור כמי שעיצב את המודל של המכונית שזכתה לכינוי "חיפושית".