מקורבנות המשבר: בית ההשקעות נובה סטאר נסגר

היום דיווחה החברה לבורסה על סגירת ארבע קרנות הנאמנות שבניהולה ב-24 לאוגוסט, כחלק מתהליך פירוקו של בית ההשקעות ■ בעבר נוהל בית ההשקעות על ידי דניאל מולקנדוב וכיום הבעלים והמנכ"ל הוא איציק קפטס

המשבר הפיננסי גובה קורבן נוסף, ובית ההשקעות המקומי נובה סטאר נסגר. היום דיווחה החברה לבורסה על סגירת ארבע קרנות הנאמנות שבניהולה ב-24 לאוגוסט, כחלק מתהליך פירוקו של בית ההשקעות. נובה סטאר נחשב לעוף מוזר בשוק המקומי, בעיקר בשל התשואות החריגות של הקרנות, שנוהלו במשך שנים על ידי דניאל מולקנדוב.

בשנת 2006, בשיאו של הגל השורי האחרון, רשמה קרן נובה סטאר ממונפת תשואה פנומנלית של 196.3%, אך בעקבות המשבר הפיננסי, ובעיקר במהלך הרבעון האחרון של 2008, היא צנחה בחדות וסיימה את השנה כאחת הגרועות ביותר. בעקבות הביצועים החלשים של הקרן בשנה החולפת היקף הנכסים המנוהל בה כמעט ונמחק, כמו גם ביתר הקרנות של בית ההשקעות.

עלויות התחזוקה השוטפות הגבוהות בשל הרגולציה הגוברת, והשחיקה בהכנסות כתוצאה מאובדן הנכסים, הביאו היום את איציק קפטס, הבעלים והמנכ"ל של בית ההשקעות, להודיע על סגירת שעריו.

קפטס רכש את נובה סטאר במהלך 2007 מרוני ויסברג, שרכש את השליטה בבית ההשקעות שנה קודם לכן ממולקנדוב. ב-2006 הוגש נגד מולקנדוב כתב אישום בגין הפרת חובת הדיווח לרשות ני"ע ודיווח כוזב בהקשר לקרן הנאמנות רעם 90. למרות שהוא לא כבר לא היה בעל השליטה בחברה, מולקנדוב המשיך לייעץ תקופה ארוכה כיועץ לקרן הממונפת שלה.