ועדת האיתור למנכ"ל בנק הפועלים מתקשה למצוא מועמדים

מנכ"ל פז, יונה פוגל, סירב ■ רקפת רוסק עמינח, המשנה למנכ"לית לאומי, צפויה לסרב אף היא ■ הערכות במערכת הבנקאית כי סיכוייו של המנכ"ל בפועל, ציון קינן, לזכות "טובים יותר ממצוינים"

ועדת האיתור למנכ"ל בנק הפועלים , בראשות הדח"צ אמרי טוב ובהשתתפות אפרת פלד ועוד ארבעה דירקטורים נוספים, ממשיכה בעבודתה. על רקע הערכות במערכת הבנקאית כי מדובר ב"משחק מכור" וכי סיכוייו של המנכ"ל בפועל, ציון קינן, לזכות "טובים יותר ממצוינים" מתקשה הוועדה למצוא בנקאים בכירים שיציגו את מועמדותם. קינן, מבכירי בנק הפועלים, נהנה מתמיכתה של בעלת השליטה, שרי אריסון, וממלא את תפקיד המנכ"ל בפועל בחודשיים האחרונים.

מקורות בוועדת האיתור אישרו ל"גלובס" כי נעשתה פנייה יזומה למנכ"ל פז, יונה פוגל, לשעבר בכיר בבנק לאומי. נודע כי פוגל דחה את ההצעה והודיע לוועדה כי אין בכוונתו להתמודד וכי הוא מחויב לפז. בנוסף בכוונת הוועדה לפנות בקרוב לשני בנקאים נוספים - מנכ"ל בנק אגוד, חיים פרייליכמן, והמשנה למנכ"ל וראש החטיבה העסקית בבנק לאומי, רקפת רוסק עמינח.

סירב להתייחס

פרייליכמן סירב להתייחס וכך גם דובר בנק לאומי. מקורבים לרוסק עמינח אמרו בתגובה כי "קשה להניח שהיא תיענה בחיוב להצעה מעין זו". טוב סירב להתייחס ואמר ל"גלובס" כי הוועדה בראשותו אינה מתכוונת לפרסם פרטים מתוך דיוניה.

בשבוע שעבר הפריך מנכ"ל כלל ביטוח, שי טלמון, שמועות עקשניות כי בכוונתו להתמודד על תפקיד מנכ"ל בנק הפועלים. טלמון הבהיר חד משמעית כי אין בכוונתו להציג מועמדות. טלמון היה בעבר ראש החטיבה העסקית בבנק הפועלים. גם יו"ר הפניקס ולשעבר בכיר בלאומי, אהוד שפירא, לא היה מעוניין להציג את מועמדותו לתפקיד.

בנק הפועלים שכר חברת ייעוץ המתמחה בהסבת בכירים כדי ללוות את ועדת האיתור בכל התהליך, מאפיון התפקיד ועד לבחירת המועמדים שיוצגו לאישור הדירקטוריון. בכוונת הוועדה לא להמליץ על מועמד אחד אלא להציג בפני הדירקטוריון שלושה מועמדים כדי שהדירקטוריון "ידון באופן מעמיק בחלופות" ויחליט מי המועמד העדיף.

בתחילת אוגוסט יסיים יו"ר בנק הפועלים, דני דנקנר, את תפקידו ומחליפו, יאיר סרוסי, ייכנס לתפקיד.

סרוסי יחליף את דנקנר גם בתפקיד יו"ר אגוד הבנקים. תפקיד זה, הטקסי בעיקרו, עובר ברוטציה בין בנק לאומי לבנק הפועלים וכעת תורו של בנק הפועלים.