מוטב מאוחר מאשר מאוחר מדי

"כניסת האנליסטים" למגמת העליה היא עדיין בשלב שאפשר להצטרף

מדדי המניות של בורסות ניו יורק "עומדים לצידנו" ומממשים את התרחיש השורי שלנו. כשהתחלנו לדבר על עליות, לפני מספר חודשים, היינו די בודדים ומוקפים ברואי שחורות. זה היה בבחינת המדדים ואנחנו.

היום אנחנו קוראים על אנליסטים שמשנים את דעתם. זו עוד דוגמא מצוינת למשמעות של הניתוח הטכני ככלי שמשקף מציאות ומאפשר ראייה מפוכחת של המגמה, ראיה שלפעמים דורשת אומץ כאשר באים לבצע את אסטרטגיית המסחר המשתמעת.

הצטרפותם המאוחרת של האנליסטים, הבנקים וכיו"ב למגמת העליה, הגם שהיא מאכזבת את מי שמסתמך עליהם ורק לפני שבוע קבל מהם המלצות מכירה קודרות, היא חיובית מבחינתנו שכן היא חלק מתרחיש הקלאסי של התפתחות מגמת עליה ארוכת טווח. אנחנו עוברים לשלב השני של מגמת עליה, כניסתם של מי שמכונים משקיעים מקצועיים. השלב הבא הוא כניסת הציבור הרחב שנכנס רק כאשר השווקים ברמות שיא והכותרות האופטימיות בעיתון מרוחות על עמודים שלמים.

"כניסת האנליסטים" אל תוך המגמה היא עדיין בשלב שאפשר להצטרף ולכן מוטב מאוחר מאשר מאוחר מדי.

מבחן תמיכה ב-950

ה-S&P500 השלים את הליך פריצת הממוצעים הנעים כלפי מעלה, התרחק מהממוצע הנע ל-200 יום ועלה מעל 950-960. בכך התבסס המדד בתוך גל עולה שאמור להימשך חודשים ויותר. מובן מאליו שיהיו גלים מתקנים כלפי מטה ומובן מאליו שהכל יכול להתהפך ומהר. אבל, אין דרך טובה ובטוחה יותר לקבל החלטות מסחר והשקעה ולפיכך צריך לסמוך על מה שרואים על הגרפים ולהיות ערניים ככל האפשר לתפנית, גם לטווח הבינוני וגם לטווח הארוך. צריך לזכור שבעולם ההשקעות, לא להרוויח זה להפסיד וצריך לזכור שרוב המשקיעים נכנסים מאוחר וגולשים כל הדרך למטה.

היעד הבא לעליה של ה-S&P500 הוא 1064. מדובר ברמת המבחן האחרונה בסדרת המבחנים של התפתחות מגמת עליה ארוכת טווח. סביר שמתחת ל-1064 תהיה הפוגה כל שהיא ואולי יהיה תיקון למטה. הגנה על תיק מניות ניתן למקם מתחת ל-950. אנחנו מעלים לשם את ההגנה על תיק קניון המניות שהייתה ממוקמת מתחת ל-905. לטווח הקצר תיבחן תמיכה ב-975. מהלך מתחת ל-975 ילמד על התחלה של תיקון קטן.

מבין הסקטורים, כדאי לשים לב לסקטור האנרגיה המחזק ול- XLE . ככלל, מכיוון שהנאסד"ק קרוב יותר לאזור התנגדות (2020), כדאי לתת דגש הדרגתי לסקטורים הרלבנטיים יותר ל-S&P500.