עמידר תקים מתקנים סולאריים על גגות הבניינים שבבעלותה

לחברה כ-72 אלף יחידות דיור מסוגים שונים בניהולה ובהם דיור ציבורי, נכסי רשות פיתוח וכן מקבצי דיור לעולים, בתי דיור מוגן ומטות החברה בערים שונות

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

חברת עמידר תתקין על גגות נכסיה מתקנים סולאריים לייצור חשמל. לחברה כ-72 אלף יחידות דיור מסוגים שונים בניהולה ובהם דיור ציבורי, נכסי רשות פיתוח וכן מקבצי דיור לעולים, בתי דיור מוגן ומטות החברה בערים שונות - המהווים פוטנציאל כלכלי ואנרגטי משמעותי להקמת מתקנים סולאריים.

ל"גלובס" נודע, כי מועצת המנהלים של עמידר בראשות דוד מגן אישרה את התוכנית ובכוונת החברה לבצע פיילוט של ייצור חשמל מאנרגיית השמש ב-3 מתקנים באזור באר שבע ומאוחר יותר להתרחב ל-10 מתקנים באתרים נוספים במרכז הארץ כמו רחובות ובת ים.

אם הפיילוט יצליח, מתכוונת החברה לפרוש את המתקנים בכל האתרים המתאימים לכך מבחינת שטחם ופוטנציאל ייצור החשמל שלהם, לרבות מטות החברה המרכזיים. המתקנים יוצבו בשלב ראשון במטה החברה בבאר שבע בשדרות יצחק רגר (גג שטוח בשטח של 350 מ"ר), בבית הדיור המוגן ברחוב ביאליק 17 בעיר, והשלישי כנראה בבית הדיור המוגן ברחוב הורוביץ 1 עם גג של 500 מ"ר.

מנכ"ל החברה יעקב ברוש ציין כי "יש לנו הרבה גגות גם במשרדים וגם בנכסים ואנחנו יכולים לבנות תחנות ייצור חשמל עד ל-50 קילו ואט. אנחנו בשלים להקים היום כמה תחנות כאלה תוך זמן קצר. אני רוצה להתחיל בדרום מכיוון ששם הפקת החשמל היא מקסימאלית".

לדברי ברוש, "המודל של הצבת מתקנים סולאריים על פרויקטים של דיור ציבורי, קיים ופועל בהצלחה במדינות עם פחות שמש מישראל כמו ספרד, איטליה וגרמניה".

לדברי ברוש, היתרון בתכנית החדשה הוא זמן ההקמה הקצר, הרצון להשתלב ולהוביל את הגופים הממשלתיים בתחום הירוק והכדאיות הכלכלית שתאפשר הכנסות נוספות שיאפשרו השקעה בדיור הציבורי ובהרחבתו.

ברוש אומר כי לאחר החזר ההשקעה עמידר צופה 10-13 שנים של רווחים בגובה כ-165 אלף שקל לשנה מגג ממוצע עליו יוצבו המתקנים.