אל-על: טיסת עובדי המדינה לחו"ל - רק בחברות ישראליות

החברה ביקשה משר התחבורה ישראל כץ לשנות את הקביעה כי בכל נסיעה יתקיים מכרז בין כלל חברות התעופה הטסות מישראל ואליה, והעובדים יטוסו באמצעות החברה שתציע את ההצעה הזולה ביותר

חברת אל על ביקשה משר התחבורה ישראל כץ לשוב ולשנות את נהלי הטיסה של עובדי המדינה לחו"ל. עד לפני מספר שנים טסו כל עובדי המדינה בנסיעות רשמיות לחו"ל באמצעות אל על, אולם לפני מספר שנים קבע משרד האוצר כי לכל נסיעה יתקיים מכרז בין כלל חברות התעופה הטסות מישראל ואליה, והעובדים יטוסו באמצעות החברה שתציע את ההצעה הזולה ביותר.

במסגרת פגישה שנערכה לפני מספר ימים בין ראשי אל על לבין הצוות הבכיר של משרד התחבורה ביקשו ראשי אל על מהשר כי עקב המצב הקשה של שוק התעופה, הוא יפעל לשינוי הנוהל ולעריכת מכרז רק בין החברות הישראליות.

בנוסף ביקשו ראשי אל על מהשר להתחייב להטסת הציוד הביטחוני מישראל ואליה באמצעות אל על, כחלק ממהלך בו תסגור החברה את צי מטוסי המטען הישנים אותו היא מחויבת להחזיק לשעת חירום כחלק ממניית הזהב של המדינה, ותחליף אותו במטוסים חדישים יותר שתחכור.

על פי תנאי ההפרטה של אל על והעברתה של החברה מידיים ממשלתיות לידיים פרטיות, חויבה אל על להחזיק ב-3 מטוסי מטען לפעילות בזמני חירום. בקשת אל על להתחייבות המדינה באה על רקע המשבר העמוק בתחום הטסת המטענים הגורם להכבדת ההוצאות על החברה בייחוד לאור עלות התחזוקה של צי המטוסים המיושן.