מרבית שוקי אסיה ננעלו בעליות: מדד הנג-סנג הוסיף 1.8%

הבנק המרכזי של הודו הותיר את הריבית על 3.25% - העריך כי הכלכלה ההודית לא תתאושש לפני אמצע השנה הפיסקלית של 2009/2010 ■ מריל לינץ' עדכן את תחזית הצמיחה של סין ל-8.7% ב-2009 לעומת 8% בתחזית הקודמת

מרבית המדדים המובילים באסיה סיימו את יום המסחר בעליות בהובלת מדד הנג-סנג של הונג קונג, וכאשר סידני ננעלה בעליות הודות לתחזית אופטימית יחסית של הבנק המרכזי של אוסטרליה.

מדד סנסקס של בורסת מומבאי מציג ירידות, בניגוד למגמה המרכזית הבוקר באסיה, לאחר שהבנק המרכזי של הודו (RBI) הותיר את הריבית על 3.25% והעריך כי הכלכלה ההודית לא תתאושש לפני אמצע השנה הפיסקלית של 2009/2010.

בורסת סידני ננעלה בטריטוריה החיובית לאחר שהבנק המרכזי של אוסטרליה (RBA) מסר כי קיימים סימנים לכך שהמיתון באוסטרליה גרוע פחות ממה שהעריך מוקדם יותר השנה.

בזירה הסינית, מחלקת המחקר של בנק ההשקעות מריל לינץ' - בנק אוף אמריקה עדכנה מעלה את תחזית הצמיחה של סין לקצב שנתי של 8.7% ב-2009 מ-8% בתחזית הקודמת.

"נתוני המאקרו האחרונים של סין שכנעו אותנו שההתאוששות היא אמיתית וממשית", אמר טינג לו, כלכלן בכיר במריל לינץ'.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה אמר אתמול (ב') כי ארה"ב וסין חולקות באינטרסים משותפים להתאוששות מתמשכת של הכלכלה וקרא לשיתוף פעולה הדוק יותר בין שתי המדינות.

"המשבר הנוכחי הבהיר כי הבחירות שנלקחות בגבולותינו מהדהדות ברחבי העולם לא רק בניו יורק וסיאטל אלא גם בשנחאי ושנזן" אמר אובמה בפתיחת השיחות בין ארה"ב וסין בוושינגטון שימשכו יומיים ואותן מארחים שר האוצר, טימותי גייתנר ומזכירת המדינה, הילרי קלינטון. "לכן עלינו להישאר מחוייבים לשיתוף פעולה הדוק ביננו" הוסיף אובמה.

מוקדם יותר אמר שר האוצר האמריקני, טימותי גייתנר כי סין יכולה להוות שחקן מרכזי בשיקום הצמיחה העולמית בכך שתמשיך לתמוך ולעודד את הצריכה מבית, תוך שהיא מפחיתה את הייצוא.

מדד ניקיי 225 ננעל ביציבות על 10,087 נקודות ■ מדד הנג-סנג הוסיף 1.84% ל-20,624 נקודות ■ מדד שנחאי המשולב עלה ב-0.1% ל-3,609 נקודות ■ מדד S&P/ASX 200 עלה ב-0.72% ל-4,169 נקודות ■ מדד סנסקס 30 של מומבאי.

בזירת המטבעות, הדולר מאבד 0.3% ל-94.9 ין לדולר.

בזירת המאקרו

הבנק המרכזי של הודו (RBI) הותיר את הריבית על 3.25% והעלה את תחזית האינפלציה "לסביב 5%" בשנה הקרובה.

מניות בכותרות

NEC אלקטרוניקס ורנסנס טכנולוג'י הודיעו היום כי דחו בחודש את המהלך למיזוג החברות והקמת יצרנית השבבים הגדולה ביותר ביפן.

יצרנית כלי הרכב ניסן קיבלה הבטחה מממשלת יפן כי תעניק ערבויות למיזם המכונית החשמלית של החברה.

נומורה החזקות איבדה גובה, לאחר שבעה ימים רצופים של עליות, על אף חדשות כי חטיבת נומורה סקיורטיז אינטרנשונל, נבחרה לברוקרית ראשית על ידי הבנק הפדרלי של ניו יורק.