S&P מעלות חותכת את הדירוג לחברות בקבוצת IDB

זאת בשל עלייה במנוף הפיננסי של הקבוצה ■ מעלות: "המנוף הפיננסי של החברה גבוה בהשוואה לחברות החזקה אירופיות"

חברת הדירוג S&P מעלות מורידה היום את דירוג סדרות האג"ח של 4 חברות בקבוצת IDB בדרגה אחת, ומותירה על כנו את הדירוג של כור . מעלות הורידה את הדירוג של IDB אחזקות לדירוג "+A" מדירוג "-AA", ובמקביל מורידה את הדירוג של IDB פיתוח, דסק"ש וכלל תעשיות לדירוג "+A" מדירוג "AA". כאמור, רק הדירוג של כור נותר על כנו - "+A".

הורדות הדירוג אינן מפתיעות והן מגיעות נוכח העלייה במנוף הפיננסי המצרפי של הקבוצה, אשר נובעת בעיקר מירידה בערכן של מרבית ההחזקות בקבוצה במקביל להשקעת חלק ניכר מיתרות המזומנים שלה בהחזקות קיימות וחדשות (כדוגמת ההשקעות בקרדיט סוויס וקרפור). המנוף הפיננסי הינו יחס החוב לשווי הפורטפוליו, והוא עומד כיום על 55% לעומת 35% ערב פרוץ המשבר הכלכלי. במעלות אמנם מציינים כי בתקופה האחרונה חל שיפור במנוף הפיננסי של הקבוצה, אולם הם מדגישים כי "המנוף הפיננסי של החברה גבוה בהשוואה לחברות החזקה אירופיות".

במקביל להורדת הדירוג, במעלות משגרים גם מחמאה לקבוצת IDB: "ההחזקות התפעוליות העיקריות של הקבוצה המשיכו להפגין ביצועים טובים גם בשיאו של המשבר הנוכחי ובכך השכילו חברות המטה לשמור על יציבות בתקבולי הדיבידנדים, וכתוצאה מכך על נזילות טובה אל מול חלויות החוב והוצאות המטה והריבית. תחזית הדירוג היציבה משקפת את הערכתנו כי הקבוצה לא תחרוג מהותית מיחסי המינוף הנוכחיים ותמשיך לשמור על רמת נזילות גבוהה".

האנליסטים במעלות תולים את תחזית הדירוג היציבה בכך שהמינוף של הקבוצה לא יעלה מעל 60%. "אנו מצפים כי הקבוצה תפעל בטווח הבינוני להורדת רמת החוב בחברות המטה של הקבוצה, ובדגש על IDB פיתוח ו-IDB החזקות המרכזות כ-40% מסך החוב המצרפי של חברות המטה".