יהודה לוי, מבעלי דיגל, ל"גלובס": "יש שינוי דרמטי בחברה"

בעוד מחזיקי האג"ח מאיימים בפירעון מיידי ועתיד חברת הנדל"ן נראה היה לוט בערפל - מכרה דיגל בחודש האחרון עשרות דירות, ומנייתה הוסיפה 42% ביומיים

האם חל מפנה דרמטי בחברת דיגל , הנמצאת בשליטת (73%) יהודה לוי ומבטח שמיר של מאיר שמיר? סביר להניח שיש כמה שחושבים כך, אחרת קשה להסביר זינוק חד של 42% במחיר המניה ביומיים האחרונים. "יש שינוי דרמטי. תמיד טענתי שהמלאי שווה את הכסף ואם המומנטום ימשיך אז אנו עשויים להתחיל בשלבים נוספים של פרויקט הדגל שלנו, נוף ציון", אומר ל"גלובס" לוי, המשמש כמנכ"ל החברה.

ביום שלישי זינקה מניית דיגל בשיעור של 28% במחזור חריג של 1.1 מיליון שקל - לא עניין של מה בכך עבור חברה ששווייה כיום הוא 10 מיליון שקל. אתמול (ד') נמשכה המגמה החיובית והמניה זינקה ב=11.4% נוספים.

לדברי לוי, "דיווחנו בתחילת החודש על מכירה של 13 יחידות דיור והחוב הבנקאי צפוי לרדת בהתאם לכך. בתקופת שבין המייצרים אסור לבצע עסקאות, אך הופקדו כספים מצד הרוכשים כמקדמות ולכן אני מעריך שבשבוע הבא ימכרו בין 13 עד 18 דירות נוספות".

המשקיעים בני"ע של החברה עדיין ספקנים ונציגי מחזיקי האג"ח מנהלים עימה משא ומתן במטרה להגיע להסדר חוב. לפי העקרונות המוצעים, אג"ח א' יעמוד לפירעון בחמישה תשלומים שנתיים שווים, בראשון ביוני של כל אחת מהשנים 2010 עד 2014. שיעור הריבית על הקרן בגין התקופה מיוני 2009 ועד מאי 2014 יעלה ב-1% ויעמוד על 5%. יחס ההמרה של אג"ח א' יעודכן ויקבע כיחס מדורג. ביום רביעי הקרוב תתקיים אסיפת אג"ח מסדרה א' כשעל סדר יומה תעמוד ההחלטה להעמיד את האג"ח לפירעון מיידי כמו גם דיון בנוגע להסדר חוב בין החברה למשקיעים.