דיווח: קרדיט סוויס "שם בצד" נכסים רעילים - שעלו ב-17%

מדובר בקרן שהבנק מקצה לצורך תגמול מנהלים ■ קרדיט סוויס כבר הודיע על התשואה לכ-2,000 בנקאים

הבנק השוויצרי קרדיט סוויס , בו מחזיקה כור של נוחי דנקנר נתח של 2.47%, שם בצד מאגר של נכסים רעילים (אג"ח בעייתיות וני"ע מגובי משכנתאות), ומתחילת השנה עלה ערכם ב-17% הודות להתאוששות בשווקים הפיננסיים. כך מדווחת סוכנות בלומברג.

לפי הדיווח, קרדיט סוויס כבר הודיע על התשואה לכ-2,000 בנקאים, שכן מאגר הנכסים הרעילים מיועד לתשלום תגמולים למנהלי הבנק. היקפה הכספי של קרן ההשקעות הרעילות הינו 5 מיליארד דולר. ההחלטה לשים בצד כמות מסוימת של נכסים רעילים ולהשתמש בהם בעתיד לצורך תגמול המנהלים התקבלה בשנה שעברה.

מניית קרדיט סוויס זינקה ב-86% מתחילת השנה. לפי נתוני בלומברג, המניה רשמה את התשואה השמינית בגודלה בקרב 63 מניות הפיננסים באירופה. כור, אשר קונה ומוכרת מניות קרדיט סוויס כבר למעלה משנה, הודיעה השבוע כי מכרה כמיליון מניות קרדיט סוויס ותרשום רווח של 32 מיליון שקל ברבעון השלישי.

החברה הודיעה השבוע כי בכוונתה להגדיל את השקעתה בקרדיט סוויס ב-20% ל-6 מיליארד שקל, ולצורך כך גייסה מהמשקיעים 644 מיליון שקל על-ידי הרחבת אג"ח סדרה ט' שלה. נזכיר כי במקור התכוונה כור להשקיע עד 5 מיליארד שקל בקרדיט סוויס, ונכון להיום השקיעה כ-4.6 מיליארד שקל.

תגמול המנהלים בקרדיט סוויס אינו רע בכלל; הבנק הקצה 46% מהכנסות חטיבת ההשקעות שלו ברבעון השני לצורך חבילות תגמולים, והמנכ"ל בריידו דוגאן כינה שיעור זה "הולם" ו"הגיוני".