בקרדיט סוויס מזהירים מפני היווצרות בועה בבורסה הסינית

אנליסטים קרדיט סוויס הצביעו על עלייה חדה בהיצע הכסף, גידול ניכר בפתיחת חשבונות למסחר בבורסה, וחזרה למכפילי רווח הקרובים לרמות של 2007, כסימנים להיווצרות בועה בשוק המניות הסיני

הזינוק החד של המניות הסיניות מדליק נורת אזהרה המצביעה על סכנה להיווצרות בועה בשוק המניות הסיני, על אף שמוקדם מכדי לומר האם מומלץ לצאת מהבורסה הסינית כבר עכשיו. כך עולה מדו"ח של מחלקת המחקר של קרדיט סוויס.

אנליסטים בקרדיט סוויס הצביעו על קוי דימיון בין מצבו של שוק המניות הסיני היום למצבו של מדד שנחאי המשולב לפני 22 חודשים, עת חצה את רף 6,000 הנקודות. השיא שהציג לפני כשנתיים ציין נקודת מפנה ממנה ירד המדד בהתמדה לשפל של 1,750 נקודות בסוף 2008.

בקרדיט סוויס הצביעו על עלייה חדה בהיצע הכסף (M2), גידול ניכר בפתיחת חשבונות למסחר בבורסה, וחזרה למכפילי רווח הקרובים לרמות של 2007, כסימנים להיווצרות בועה בשוק הסיני.

"אין ספק ששוק המניות הסיני יקר עכשיו, אך הוא עדיין לא הגיע לבועה הדומה לזאת של 2007. אם לא יהיה תיקון משמעותי במהלך החודשים הקרובים, ושוק המניות הסיני ימשיך לעלות בחדות, משקיעים פונדמנטלים (משקיעים המתבססים על נתוני מאקרו ולא על ניתוח טכני. א.ה) צריכים להתחיל לדאוג", נכתב בדו"ח.

מאז תחילת השנה, מדד שנחאי המשולב עלה בכ-80%, הודות לחבילת התמריצים של ממשלת סין הנאמדת ב-4 טריליון יואן (586 מיליארד דולר).

בזירת המאקרו של סין: מחירי הבתים בערי סין עלו ביולי בשיעור החד ביותר מזה תשעה חודשים. מחירי הבתים ב-70 ערים גדולות בסין עלו ב-1% בהשוואה לחודש המקביל אשתקד.

43 ערים בסין דיווחו על עליית מחירי הבתים החדשים בעוד ש-26 ערים דיווחו על ירידת מחירים. בעיר המזרחית נינגבו דיווחו על עליית מחירים של 6.4%. במונחים חודשיים, 63 ערים דיווחו על עליית מחירי הבתים החדשים. בקרב 70 ערים, מחירי הבתים עלו ב-0.9% לעומת חודש יוני.