הנפט בעקבות וול סטריט: ירד ב-0.5% וננעל על 70.6 דולר

לאורך רוב יום המסחר הנפט נסחר בעליות מעל ל-71 דולר לחבית ■ אנליסט: בעיות באספקה באפריקה ותחילת עונת ההוריקנים משאירות את הנפט מעל רמת התמיכה של 70 דולר לחבית

החוזים העתידיים על הנפט למסירה בחודש ספטמבר רשמו היום (ב') בתחילת שבוע המסחר היחלשות של 0.5% ל-70.6 דולר לחבית. ברקע, היו גם ירידות השערים במסחר בבורסה בוול סטריט.

מוקדם יותר ולאורך רוב יום המסחר, הנפט נסחר בעלייה מעל ל-71 דולר לחבית. אחד הגורמים לעלייה הזו היתה הירידה המפתיעה בשיעור האבטלה בארה"ב שירד ל-9.4% לראשונה מתחילת המיתון הנוכחי.

אנליסטים מציינים כי נתוני התעסוקה הם אינדיקטור שחוזה את פני העתיד בצורה לא מדוייקת. חברות יעדיפו במהלך התאוששות כלכלית להחזיר עובדים מפוטרים ולהעלות את מכסת השעות הנוספות לפני שיעלו משכורות. העלאת שכר אמורה להגדיל את הביקושים לנפט בפרט ולסחורות בכלל ולהגדיל את הביקוש להן.

גם התחזקות קלה של המטבע האמריקני בעולם החלישה מעט את החוזים על הנפט. כשהמשקיעים חוזרים לדולר עם ירידה במחיר המניות.

גין מקגיליאן, אנליסט נפט וסחורות, אמר ל"בלומברג" כי הוא מעריך שהתחזקות נוספת של הדולר מול סל המטבעות תדחוף בסופו של דבר את הנפט אל מתחת ל-70 דולר לחבית.

בכלל, סוחרי הנפט מעריכים כי רמת ה-70 דולר לחבית היא רמת תמיכה טכנית חזקה שהדולר יתקשה לרדת מתחתיה.

ג'יימס קורדייר, מנהל תיקי לקוחות הסוחרים בחוזים עתידיים על סחורות אמר ל"בלומברג“ כי סוחרים בשוק השתדלו להוריד את מחיר הנפט אל מתחת ל-70 דולר לחבית, אנחנו ראינו היום הרבה פקודות מכירה, למרות זאת, ישנן הפרעות לאספקה מאפריקה ואנחנו בפיתחה של עונת ההוריקנים שפוגעת תמיד באספקת הנפט ומעלה את ערכו".