HSBC חותך את מחיר האשלג הממוצע של מכירות כי"ל

האנליסטים מגיבים לנתונים הראשוניים שסיפקה החברה לקראת הדו"חות הכספיים ■ מעלים במעט את מחיר היעד ל-45 שקל

יומיים בלבד לאחר שסיפקה הצצה ראשונה לדו"חות הכספיים החלשים שלה לרבעון השני של השנה, בנק ההשקעות הבריטי HSBC חותך את תחזית מכירות האשלג של כי"ל אולם מנגד הוא מעלה מעט את מחיר היעד למניה. ההמלצה למניה, אגב, נותרת על "נייטרלי".

"ציפינו שכי"ל תמכור 339 אלף טון אשלג אך בפועל היא מכרה 347 אלף טון", אומרים האנליסטים יונה וייס וראג'ש קומאר. "עם זאת, המכירות היו בעיקר בברזיל, שם אנו מעריכים את המחיר ב-600 דולר לטון לעומת מחירים גבוהים יותר באירופה ודרום-מזרח אסיה. לפיכך, אנו מורידים את מחיר האשלג הממוצע לרבעון השני ל-607 דולר לטון מ-695 דולר לטון".

האנליסטים מעדכנים גם במודל שלהם את מחירי האשלג שנקבעו בחוזה הטרי שנחתם מול הודו לאחרונה, במחיר של 460 דולר לטון. הם מציינים כי מחיר האשלג הממוצע בו תמכור כי"ל במחצית השנייה של השנה ירד ב-19% ל-515 דולר לטון, והם מעריכים כי את שנת 2009 תסגור כי"ל עם מכירות של 2.42 מיליון טון אשלג, ירידה של 11.6% בהשוואה לשנת 2008.

האנליסטים מציינים כי הדבר החשוב ביותר בדו"חות הכספיים, שיפורסמו ב-24 באוגוסט, יהיה למעשה שיחת הוועידה עם המשקיעים לאחר פרסום הדו"חות. כמו כן, הם ממתינים לראות כיצד יסתכם הביקוש לאשלג בברזיל ואירופה בתום הרבעון הנוכחי, על מנת לגבש הערכה למכירות האשלג ב-2010. HSBC מעריך כי כי"ל תציג ברבעון השני רווח נקי של 72.9 מיליון דולר על הכנסות של 783 מיליון דולר.