מרקט פלייס: לסוכר יש פוטנציאל אפסייד של עוד 10%

אחרי הספקולציות על האורז וסיבוב שעשו המשקיעים באופציות פוט על בשר חזיר בעקבות שפעת החזירים, גיא רוטנברג מבית ההשקעות מרקט פלייס המתמחה במסחר בסחורות מסמן ל"גלובס" את הסחורה החמה הבאה

מסחר בחוזים עתידיים אינו מוגבל היום לשום נכס כולל סחורות. לאחר הרצה של מחיר האורז לפני כשנה וספקולציות שביצעו משקיעים גם על חוזים עתידיים על בשר חזיר, בעקבות שפעת החזירים, גיא רוטנברג, מנכ"ל בית ההשקעות מרקט פלייס, המתמחה במסחר בסחורות, מצביע על הסחורה החמה הבאה בשוק הסחורות העולמי - סוכר.

שוק הסוכר העולמי ממשיך להתנהג בפראות עם נגיעה ברמות מחירים שלא נראו מזה 28 שנה. האבקה המתוקה נסחרת כרגע ברמות מחירים של בין 21.5 ל-22 סנט לליברה (454 גרם), ומחזיקה מעמד יפה בינתיים ברמות אלו.

רוטנברג אמר ל"גלובס" כי "נראה שפריצת המחירים נובעת מחששות בשוק הסוכר מזעזועים אצל שני השחקנים הגדולים בשוק - הודו וברזיל. הירידה בכמויות הגשמים בעונת המונסון ההודית ממשיכה וכעת יש צפי לירידה במשקעים של כ-9% לעומת הממוצע הרב שנתי.

עונת המונסון החלשה, שבדרך כלל משמשת ככלי ההשקיה המרכזי במדינה, מובילה באופן ישיר לירידה ביבול הסוכר והופכת את הודו מיצואנית ליבואנית של חומר הגלם. בנוסף לצרות מהמזרח, הלחות הגבוהה באופן חריג בדרום אמריקה, פוגעת גם כן ביבולי הסוכר של המדינה היצרנית הגדולה בעולם - ברזיל, מה שמקפיץ את רמות החרדה של הסוחרים.

ואם בחרדה עסקינן, עדי פנחס - אנליסט הסוכר של מרקט פלייס, מציין כי מדד הפחד (VIX) של חוזי הסוכר לאוקטובר, מצביע על תנודתיות של 55%, רמה כפולה מחודש שעבר.

זאת ועוד, מבט בשוק האופציות של ניו-יורק מראה פתיחת פוזיציות אדירות של אופציית קול ב-25 סנט לחודש אוקטובר מחיר מימוש גבוה בעוד למעלה מ-10% מרמת המחירים הנוכחית.

איך סוחרים בסוכר?

בסוכר ניתן לסחור באופן ישיר בחוזים ובאופציות (כמו בשוק הנגזרים הישראלי) או במוצרים סולידיים יותר כמו תעודות סל (קחו למשל את ETFS SUGAR) או בחברות אשר עוסקות בתחום. גיא רוטנברג מצביע על מניה מעניינת בשם Imperial Sugar הנסחרת בנסד"ק (סימול: IPSU) אשר התנהגותה דומה באופן לא מפתיעה להתנהגות הסוכר. מניה זו הנסחרת בשווי שוק של כ-170 מליון דולר ארה"ב, עלתה בכ-50% בחודשיים האחרונים ונראה כי עליות נוספות במחיר הסוכר ימשיכו ויתמכו בעליות מחירים במניה.