סמסונג גלקסי - אפשר לסגור את החלונות

גלובס tv הגלקסי (I7500) כולל את מערכת ההפעלה תוצרת גוגל - האנדרואיד: בשורה רעה מאוד ל-Windows Mobile של מיקרוסופט ולסימביאן של נוקיה ■ הגלקסי הוא מכשיר מצוין, אולם הוא מתאים רק לצרכני גוגל

הגוגלפון הראשון שהגיע לארץ הוא הגלקסי (I7500) מבית סמסונג, הכולל בתוכו את מערכת ההפעלה תוצרת גוגל - אנדרואיד. המכשיר החדש הוא בשורה רעה מאוד למיקרוסופט שמחזיקה את מערכת ההפעלה - Windows Mobile, והוא בשורה רעה עוד יותר לנוקיה, שמוכרת טלפונים עם מערכת ההפעלה סימביאן.

סמסונג גלקסי

מדוע מדובר בבשורה רעה יותר לנוקיה? בעוד שמערכת ההפעלה של מיקרוסופט היא פשוט גרועה, וגם כך לא זכתה עד היום לאהדה רבה בביקורות, סימביאן היא מערכת הפעלה מוצלחת שלא היו לה עד היום מתחרים ראויים ורשמיים בארץ (ע"ע אפל).

האנדרואיד מצליחה לשלב בין מספר עולמות שהופכים אותה למתחרה ראויה מאוד לסימביאן. קודם כל, היא יותר יציבה, פחות נתקעת ולא מכריחה אתכם לסגור תוכנות כל הזמן, מכיוון שכל האפליקציות יכולות לרוץ ברקע ללא הפרעה. שנית, החיבור שלה לאינטרנט נעשה בצורה קבועה ומוצלחת יותר מזו של סימביאן, כאשר כל מי שהשתמש ב-N97 ודאי יודע כמה תקלות משונות מתרחשות בחיבור קבוע לרשת.

סמסונג - גוגלפון

הממשק: האנדרואיד היא מערכת הפעלה שנוצרה ככל הנראה בעיקר לחובבי שירותי האינטרנט של גוגל. השילוב שלה עם כל המוצרים האינטרנטיים של החברה עובד בצורה מושלמת. כבר בדקות הראשונות שמתחילים להשתמש במכשיר, מוצעת האפשרות להכניס את פרטי ה-GMAIL שלכם. ברגע שמזינים אותם למערכת, שרת האינטרנט של גוגל מזין את כל פרטי אנשי הקשר שלכם למכשיר, את לוח הפגישות וכמובן את המיילים. החיסרון היחיד במקרה הזה, הוא שאם אתם לא עובדים עם Gmail, החוויה לא תהיה זהה ושירותים מסוימים יהיו מאוד בעייתים.

בגוגל מסתמכים על כך שאנשי הקשר שלכם, כולל מספרי הטלפון שלהם, יושבים כבר ב-Gmail. אם אתם נוהגים לשמור את האנשים החשובים לכם דווקא ב-SIM, תוכלו להעביר בצורה הזו רק 250 אנשי קשר וגם אז מדובר רק במספר הראשון שמופיע בכל רשומה. למשל, אם אתם שומרים מספר: סלולרי, בית ועבודה באיש קשר מסוים, רק המספר הראשון יעבור. כמו כן, אין כאן תוכנת סנכרון למחשב, מה שלא מאפשר להעביר מידע מהמיקרוסופט אאוטלוק למכשיר.

דואר: אפליקציית ה-Gmail עובדת כאן נהדר. הגישה למיילים מאוד מהירה והמכשיר יעדכן אתכם על כל מייל חדש שנכנס בזמן אמת, באמצעות אייקון קטן שיופיע בצד שמאל של הצג (ניתן להוסיף גם חיווי קולי). השירות הזה עובד בדומה לשירות הבלקברי, כאשר המיילים כאן נכנסים בדחיפה, בדומה לעדכונים של יומן הפגישות.

מוזיקה: נגן המוזיקה מציע גם הוא יכולת מאוד מעניינת, מלבד ממשק ידידותי למשתמש. כאשר מאזינים לשירים האהובים עליכם, ניתן בהקשה על שם השיר, לצפות בווידיאו קליפ של השיר דרך שירות ה-YouTube של גוגל. השירות עובד בצורה מוצלחת ומאפשר גישה לקליפ בשניות בודדות. כמו כן, גוגל שילבו במכשיר את אפליקציית ה-YouTube לחיפוש חופשי של תכנים ברשת. חשוב לציין, שהנגן עשה בעיות בהצגה של שמות שירים בעברית בחלק מהקבצים.

תכונות נוספות: הגלקסי כולל יכולות GPS, המאפשרות לנווט עם המכשיר בכבישים בעזרת תוכנה. המכשיר עצמו כבר כולל את תוכנת הניווט של חברת טלמאפ, בה סלקום מאפשרת שימוש חינם במשך שלוש שנים. מצלמת ה-5 מגה פיקסל כאן באיכות טובה ואיכות המגע סבירה, כאשר עדיין לא מדובר ביכולות מגע דומות לאלו שב-iPhone. כמו כן,המקלדת במצב אנכי מאוד לא נוחה להקלדה, מכיוון שהאותיות בה קטנות, אולם הבעיה הזו נפתרת כאשר מקלידים במצב אופקי.

כל השירותים האינטרנטיים האלה צורכים תעבורת מידע רבה ולכן, אם לא רוצים להסתמך על התקן ה-Wi-Fi הפנימי, שצורך אנרגיה רבה מהסוללה, (שגם כך מחזיקה בקושי יום), תהיו חייבים לרכוש חבילת גלישה. לצורך כך, סלקום מציעה חבילה של 1 ג'יגה ב-69 שקל.

בעיות: כמובן שלגלקסי ולאנדרואיד יש גם בעיות - לא ניתן להשתמש במכשיר כמודם בחיבור למחשב, המכשיר לא תומך בהעברת קבצים בבלוטות' ומספר פעמים גם נתקלנו בתקיעה של הצג, כך שלא יכולנו לראות כלום עד שהדלקנו את המכשיר מחדש.

בשורה התחתונה: הגלקסי הוא ללא ספק מכשיר מצוין, בעיקר בגלל מערכת ההפעלה היושבת בו. אולם, הוא מתאים רק לצרכני גוגל.

מחיר: הגלקסי נמכר כרגע בסלקום, אך הוא צפוי להגיע בתחילת החודש הבא גם לאורנג'. המחיר בסלקום עומד על 3,587 שקל (או 105 שקל כפול 36 חודשים).

ציון: 9.5.