השבועון האמריקני "טיים" מצניע במהדורה האחרונה שלו כתבה סנסציונית. בין דיווחים דרמטיים על מגיפת שפעת החזירים המתקרבת לבין סיקור על המצב באיראן, מובאת היישר מפריז כתבה תמימה תחת הכותרת: "הדור הצעיר אומר 'לא' לשיזוף בעירום".
על-פי הכתבה, חלה ירידה דרמטית בקרב נשות צרפת המשתזפות בעירום, או בחצי עירום, בחופי הריביירה. מאז תחילת הקיץ מקוננים על כך עיתוני פריז ובעיקר התיירים הרבים המבקרים בחופים מוארי השמש.
למרות שהדור הוותיק ממשיך במנהגיו, כלומר - נשים בשנות החמישים פלוס לחייהן, שנהגו להתפשט בעברן, ממשיכות להשתזף בעירום בחופים, הרי שנשות הדור הצעיר כבר אינן רואות בכך אמירה אופנתית כלשהי ופשוט אינן מתפשטות.
88% מהנשים הצרפתיות שנשאלו בסקר, הצהירו על עצמן כ"שמרניות", וקרוב ל-50% דיווחו, שעירום בחופי הים מטריד אותן. והסטטיסטיקה המעניינת ביותר - השמרנות הלכה ונעשתה יותר מובהקת ככל שגיל הנשאלות היה צעיר יותר: כרבע מהנשאלות בגילאים 18-24 הגדירו את עצמן כשמרניות ביותר, מה שמבטיח שתופעת השמרנות בחופי צרפת עתידה להתגבר בעתיד.
כן, רבותיי, בעוד דעתו של העולם מוסחת בימים אלה בעטיין של זוטות, כגון המשבר הכלכלי העולמי, מגיפת שפעת החזירים והאיום הגרעיני המתפתח בצפון קוריאה ואיראן, נשות צרפת מרשות לעצמן לגלגל תחת עינינו העצומות מהפכה פרטית משלהן.
כי הרי ברור לכל, שהעולם, כמו שאנחנו מכירים אותוף ייראה אחרת, גם אם ייפתרו בעיות הגרעין, הכלכלה והמגיפה, אם בחופי הריביירה יהלכו להן נשים במלוא לבושן. וכל זה קורה לנגד עינינו והעולם שותק.
אין ציוצים של מחאה בטוויטר, אין שרשראות אי-מייל שצועקות חמס ומבקשות מאיתנו להעביר אי-מייל זה לעוד שמונה שוחרי עירום, למען עתיד ילדינו. אין קבוצות תמיכה בפייסבוק, הקוראות לחבריהן לצאת ולהפגין במרחבים הווירטואליים למען השבת הסדר העולמי על כנו.
כאזרח מודאג של העולם הנאור, מצאתי לנכון לבדוק מה המצב בצרפת, כפי שהוא לידי ביטוי בסממנים אחרים של המודרניזציה. אולי השמרנות המתגברת בקרב הנשים הצעירות בצרפת, משתקפת גם בשימוש מועט באינטרנט, או בקהילה מצומקת של משתמשי פייסבוק? ממש לא.
לפי נתוני Internet World Stats, יש בצרפת 40.1 מיליון משתמשי אינטרנט, המהווים כ-65.7% מהאוכלוסייה. צרפת נמצאת במקום השלישי באירופה (אחרי גרמניה ואנגליה), ובמקום השמיני בעולם בכמות משתמשי האינטרנט, והיא ממשיכה לצמוח בקצב דומה לזה הקיים בשאר הארצות המפותחות (גידול של 380.7% בשמונה השנים האחרונות).
ואילו פייסבוק, על-פי אתרים שונים, זכה לעלייה דרסטית בפופולריות שלו בצרפת בשנה שעברה: קפיצה של 443% במספר החברים הצרפתים, שמגיע כיום לכ-12 מיליון, לאחר שהרשת החברתית הזו הוציאה לאור גרסה דוברת צרפתית במארס 2008.
אינטרנט IN, מהפכות OUT
ומה המסקנה הפרטית שלי מהנתונים האלה? בימינו, שימוש בטכנולוגיה חדישה וחברות באתרי אינטרנט מתוחכמים, אינם בהכרח נחלתם של צעירים מהפכניים וחדשניים.
תפקיד הדור הצעיר מאז ומעולם היה להיות יוזם המהפכות החברתיות, שומר הדמוקרטיות המאוימות והמעצב של חשיבה חדשנית ופורצת מסגרות. אבל הדור הזה עסוק היום כל כולו בעולם וירטואלי ומקדיש לו את מיטב מרצו. עד כדי כך, שאין לו זמן או אנרגיה להתפשט בחופי הריביירה. ומי שמשתזפים בעירום, הם כנראה כל-כך מיושנים וכל-כך לא "IN", כי הם המהפכנים של פעם. *
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.