עקב הראיון של נורית דאבוש ב"גלובס": היוצרים מאיימים לפנות לבג"ץ

טוענים כי נוכח ההתבטאויות של יו"ר מועצת הרשות השנייה בראיון, יש חשש לביצוע "תרגילים" שיעקפו את החוק בעניין ההסדר עם ערוץ 10 ■ "דאבוש מועלת בתפקידה כשהיא מתווה קו תמיכה ברור בערוץ"

היום (ד') בשעות הבוקר התקיימה פגישת חירום במשרד התקשורת, בהשתתפות בכירים במשרד והנהלת הרשות השנייה, בניסיון נוסף להגיע להסדר בעניין ערוץ 10. ברקע הפגישה נשמעו איומים של איגודי היוצרים לפנות לבג"ץ, בעקבות דברים שאמרה השבוע נורית דאבוש, יו"ר מועצת הרשות השנייה, בראיון בלעדי ב"גלובס".

מכתב חריף

אמש (ג') בשעות הערב הוציא עו"ד אמיר רוזנברג, בא-כוחם של ארגוני היוצרים, מכתב תגובה חריף כנגד נורית דאבוש, יו"ר מועצת הרשות השנייה. העילה להוצאת המכתב היתה שלל התבטאויות של דאבוש בראיון ל"גלובס", בו הסבירה את עמדתה של מועצת הרשות בנוגע למתווה ההסדר עם ערוץ 10. "דאבוש", אומר רוזנברג בשמם של היוצרים, במכתב בו הוא מצטט חלקים נרחבים מהכתבה, "מועלת בתפקידה כשהיא מתווה קו תמיכה ברור בערוץ 10".

"איגודי היוצרים חוזרים ומדגישים", כותב רוזנברג, "כי גם הם, כמו הרשות השנייה וגורמים נוספים, אינם מעוניינים לסגור את ערוץ 10. אולם אם לא יקוימו הוראות החוק ו/או אם ייעשו מיני 'תרגילים' לעקיפתו, יביא הדבר לכליה על השוק כולו ובוודאי כליה על החובות המדולדלים ממילא בכל הנוגע לתוכן".

רוזנברג מוסיף ומאיים כי אם המכתב לא יזכה ל"אוזניים קשובות", לא יהיה מנוס מהגשת עתירה לבג"ץ.

המכתב החריף נשלח אמש בתפוצה רחבה במיוחד: לכל חברי מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו ולעומד בראשה, מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות; לעו"ד דורון אבני, היועץ המשפטי לרשות השנייה; ליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ אופיר אקוניס, ולחברי הוועדה; לעו"ד נגה רובינשטיין, היועצת המשפטית של משרד התקשורת; למני מזוז, היועץ המשפטי לממשלה; ליועצת המשפטית לוועדת הכלכלה של הכנסת, עו"ד אתי בנדלר; וליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין.

הרשות השנייה סירבה להגיב למכתב.

גורם בכיר הקשור להסדר המתגבש טוען בתגובה למכתב כי "המכתב הזוי ברמות שאי-אפשר להבין. אנשים שקראו את המכתב אמרו לי שהם תמהים מהתגובה הזו, שזו עמדה מטומטמת של היוצרים. יש יוצרים שמאוד כועסים על האיגודים המייצגים. יש שם מרד בתוך האיגודים, בין המפיקים של הז'אנר העליון לבין המפיקים של יתר הז'אנרים, ובכלל בין היוצרים. כי למעשה אם יהיה הסדר - המשמעות היא שיושקעו ביצירה הישראלית למעלה מ-150 מיליון שקל, ואם נצא למכרז - בשנתיים הראשונות יושקעו פחות מ-50 מיליון".