ה-MSCI אסיה סגר את השבוע הגרוע מזה כחודשיים - איבד השבוע 3.1%

מניות הבנקים בסין נלחצו מטה לאחר שנודע כי הממשל הסיני מתכנן להעלות את הלימות ההון של הבנקים כדי לרסן את חגיגת האשראי בסין ■ טויוטה ירדה עקב סיום תכנית "מזומן תמורת גרוטאה" בארה"ב

המסחר בבורסות אסיה התנהל היום (ו') בירידות שערים ומדד ה-MSCI אסיה סגר את השבוע בירידה השבועית החדה ביותר מזה כחודשיים. הסיבות לירידות באסיה: דו"חות כספיים מאכזבים של חברות מובילות וניסיונותיה של סין לעצור את הראלי במניותיה על-ידי מתן הוראה לבנקים המסחריים שלה להגדיל את הלימות ההון כדי לרסן את חגיגת האשראי..

מניותיהן של חברת הביטוח אינשורנס אוסטרליה וחברת הביגוד בילאבונג צללו היום ביותר מ-5% לאחר שהחברות דיווחו על תוצאות כספיות שהחטיאו את תחזיות האנליסטים. מניית טויוטה איבדה גובה לאחר שהממשל האמריקני הכריז על סוף תכנית "מזומן תמורת גרוטאה" ב-24 באוגוסט. התכנית, נזכיר, סייעה לאמריקנים לרכוש מכוניות חדשות ועודדה את המכירות בענף הרכב. טויוטה, ש-31% מהכנסותיה מגיעות מארה"ב תושפע מהפסקת התכנית באופן מהותי.

ניקיי 225 הנג-סנג שנחאי משולב

מדד ה-MSCI אסיה ירד היום בכ-0.8% וסגר את השבוע בירידה של 3.1%. המדד זינק ב-57% מאז תחילת חודש מארס, אז הוא שהה בשפל של 5 שנים. אנליסטים באסיה מעריכים כי ייתכנו מימושי רווחים נוספים בטרם יחזרו העליות, שכן המשקיעים צריכים עדויות נוספות להתאוששות הכלכלית. בינתיים, הראלי באסיה הקפיץ את מכפיל הרווח הממוצע של ה-MSCI אסיה ל-24, לעומת מכפיל של 13.7 בלבד בסוף 2008.

סוכנות בלומברג דיווחה היום כי סין מתכננת להעלות את הלימות ההון שהיא דורשת מהבנקים המסחריים שלה על מנת לרסן את ההלוואות שהם מספקים. המטרה במהלך זה היא לצמצם את האשראי במשק במטרה למנוע בועה בשוק המניות הסיני, אשר זינק בכ-60% בחודשים האחרונים. בתגובה, מניות הבנקים בסין רשמו ירידות, וביניהן בלטה מניית צ'יינה מובייל שנפלה ב-3.8% בבורסת הונג קונג וגם מניית בנק אוף צ'יינה , הבנק השלישי בגודלו בהיקפי ההלוואות בסין, ירדה ב-2.4%.

כאמור, מבין המניות הבולטות באסיה ניתן למנות את אינשורנס אוסטרליה , אשר דיווחה היום על רוו נקי של 181 מיליון דולר אוסטרלי (151 מיליון דולר) בשנה שהסתיימה ביוני. מדובר בירידה של 30% בהשוואה לרווח הנקי אשתקד. האנליסטים ציפו לרווח של 229 מיליון דולר אוסטרלי, כך שתוצאות החברה אכזבו את המשקיעים.

בילאבונג אכזבה גם היא כשהציגה רווח של 152.8 מיליון דולר אוסטרלי, ירידה של 13%. האנליסטים ציפו לרווח של 158 מיליון דולר אוסטרלי.

ריו טינטו פרסמה גם היא דו"חות כספיים מאכזבים אתמול (ה') ומנייתה המשיכה לסבול מכך גם היום. רווחי החברה ירדו ב-65% במחצית הראשונה של השנה ל-2.5 מיליארד דולר, בעוד שהאנליסטים ציפו ל-2.73 מיליארד דולר. הסיבה לירידה ברווחי החברה היא היחלשות מחירי המתכות.