גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אירית רוסנסקי תמונה למנכ"לית קבוצת זארה

רוסנסקי, ששימשה כסמנכל"ית סחר ואופנה בקבוצה, תחליף את אלי קידר שהתפטר מתפקידו ■ החברה האם הספרדית, קבוצת אינדיטקס, אישרה את כניסת מותג האופנה "ברשקה" לישראל ב-2010

כחודש לאחר התפטרותו של מנכ"ל קבוצת זארה, אלי קידר, מסתמן כי נמצאה לו מחליפה. ל"גלובס" נודע כי בכוונת אנשי העסקים ובעלי הרשת, ג'ואי שוובל וחנן אליטוב, למנות את אירית רוסנסקי לתפקיד מנכ"לית הקבוצה.

עוד נודע כי החברה האם הספרדית, קבוצת אינדיטקס, אישרה עקרונית את הכניסה של מותג האופנה "ברשקה" לארץ ב-2010. קבוצת אינדיטקס מחזיקה בין היתר במותגים זארה, פול אנד בר, מאסימו דוטי וברשקה.

רוסנסקי שימשה בשנים האחרונות כסמנכ"לית הסחר והאופנה בקבוצת זארה. במסגרת תפקיד זה היתה אחראית על ניהול רשת החנויות, וכעת תקבל לידיה כאמור את כל פעילות הקבוצה, להוציא את הסכמי הנדל"ן שיעברו לתחום אחריותו של סמנכ"ל הכספים, בני גלאם.

ההערכות בשוק הן כי עם עזיבתו של קידר, יפעלו שוובל ואליטוב לאיחוד המערכות בין קבוצת זארה לגוטקס מותגים, החברה האם שניהלה עד כה ישירות את פעילות המותג גוטקס. האיחוד צפוי להניב התייעלות תפעולית.

כזכור, בינואר השנה, חתמו שוובל ואליטוב על הסכם לרכישת אחזקותיה של אפריקה-ישראל (50%) בגוטקס מותגים, לפי שווי של 332 מיליון שקל. עוד קודם החזיקו שוובל ואליטוב במחצית מהמניות. גוטקס מותגים מחזיקה בזיכיונות לשיווק בגדים בישראל של קבוצת זארה ובקבוצת קריסטינה הקנדית, יצרנית בגדי-ים, המשווקת את מוצריה ברחבי העולם ומחזיקה בשליטה מלאה בגוטקס. קבוצת זארה כוללת את רשתות האופנה זארה, פול אנד בר ומאסימו דוטי.

ברשקה - מותג צעיר וזול

ברשקה הוא מותג צעיר, זול, טרנדי ומאוד אופנתי לצעירים. המותג פונה לצעירים עד גיל 25. השיחות עם קבוצת אינדיטקס לגבי הבאת ברשקה לארץ מתקיימות כבר כעשור, אבל באינדיטקס העדיפו לפתח את המותג במדינות אחרות. כעת, כאמור, מוכנה הקבוצה לראשונה לאפשר את הבאת המותג לארץ כבר בשנה הבאה.

עם זאת, ספק רב אם המותג אכן יגיע לארץ בשנה הבאה. הקמת רשת ברשקה תדרוש השקעה של כמה מיליוני דולרים בשנה, בעוד שרווחיה של קבוצת זארה אמורים לשרת את חוב עסקת השלמת רכישת מניות קבוצת זארה.

בנוסף, כניסתן של H&M ו-GAP לישראל עשויה לאלץ את זארה להוצאות והשקעות נוספות מעבר למתוכנן, וזאת על מנת לשמר את מעמדו של המותג בארץ.

רשת זארה מונה היום 19 סניפים בישראל, ואילו רשת פול אנד בר מונה 21 סניפים. לפי תוכניות הרשת, רשת זארה תגיע לפריסה של 25 סניפים עד 2011.

מחזור המכירות של קבוצת זארה הסתכם ב-2008 בכ-550 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 2009 הסתכמו מכירות הקבוצה בכ-300 מיליון שקל.

עוד כתבות

רחפן של חברת DJI הסינית / צילום: ap, Shizuo Kambayashi

אחרי טיקטוק, ארה"ב בדרך לחסום את פעילות ענקית הרחפנים הסינית

הצעת חוק חדשה קוראת לחסום את הגישה של חברת DJI הסינית לתשתיות התקשורת בארה"ב, מחשש לריגול ● הערכה: המהלך יקפיץ את מחירי הרחפנים בארה"ב, המשמשים בעיקר חקלאים

בניין סופר מיקרו בקליפורניה / צילום: Shutterstock

שתי מניות שבבים פרסמו אתמול דוחות. איך הגיבו המשקיעים?

יצרנית השרתים סופר מיקרו לא עמדה בתחזיות האנליסטים ופרסמה הכנסות נמוכות מהצפוי ● גם חברת השבבים AMD פרסמה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון וספגה הורדה דרמטית במחיר המניה

אוניברסיטת UCLA / צילום: Associated Press, Jae C. Hong

עימותים אלימים בין פרו-פלסטינים ותומכי ישראל באוניברסיטת UCLA

באוניברסיטת UCLA שבקליפורניה הוחרפו העימותים בין המפגינים וכוחות הביטחון הגיעו על מנת להפריד בין הניצים ● באוניברסיטת קולומביה הגיעו אמש השוטרים מצוידים ברימוני הלם ופשטו על הבניין בו התבצרו המפגינים הפרו-פלסטינים

אתר בנייה / צילום: Shutterstock

גורם בענף הבנייה: 8,000 פועלים פלסטינים כבר נמצאים בישראל; במנהל האזרחי מכחישים

הגורם טוען כי מדובר בפועלים שכבר עבדו בעבר בארץ, וקיבלו לאחרונה אשרות חדשות מהשב"כ ● במנהל האזרחי מתעקשים: "אין כרגע אישור להכנסת פועלי בניין לישראל"

סופרמרקט. ''המאבקים קורים מאחורי הקלעים'' / צילום: Shutterstock

האם שתיקת קמעונאיות המזון סוללת את הדרך להמשך העלאות מחירים?

החל מהשבוע יועלו המחירים של עשרות מוצרי מזון וטואלטיקה - חוליה נוספת בשרשרת העלאות מחירים בצל המלחמה ● בניגוד לעבר, לא צפויים כיפופי ידיים גלויים בין הרשתות הגדולות לספקים ● בכירה בענף: "אף אחד לא רוצה לריב עכשיו, כשלא יודעים מה יתפתח"

הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, השבוע / צילום: ap, Cliff Owen

איסור על שיח אנטישמי: בארה"ב מנסים לעצור את הכאוס באוניברסיטאות העילית

הצעת חוק חדשה נגד אנטישמיות תובא להצבעה השבוע בבית הנבחרים האמריקאי ● היא עשויה להפוך את הקריאות בהפגנות הפרו-פלסטיניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב לעבירות פליליות ● איך יגנו על הסטודנטים היהודים, והאם ביקורת על ישראל תיחשב אנטישמית?

השקל מתחזק מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

השקל מזנק בכ-2% מול המטבעות הזרים; אלו הסיבות

ברקע למגעים בעסקת החטופים השקל מתחזק בחדות הבוקר (ג'), בהמשך למגמה אמש ● למרות האופטימיות, הכלכלנים הבכירים מזהירים כי התנודתיות בשוק המט"ח המקומי צפויה להימשך

מותג משקאות האנרגיה BLU / צילום: Shutterstock

זה משקה האנרגיה ששווה לבעלת יקבי כרמל עד 450 מיליון שקל

חברת המשקאות הבורסאית כרמל קורפ התקשרה במזכר הבנות לרכישת מותג משקה האנרגיה BLU בסכום הגבוה משמעותית אף משווי השוק שלה עצמה

שרגא ברוש / צילום: תמר מצפי

המדינה מערערת על העונש שהוטל על שרגא ברוש בפרשת הזיוף ועבירות המס

המדינה מבקשת להטיל 24 עד 40 חודשי מאסר בפועל על נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר שרגא ברוש, במקום 14 חודשי המאסר שהוטלו עליו בעקבות הרשעתו בעבירות מס ומרמה

גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר

שלושה מימושים גדולים: אלטשולר שחם בדרך לצמצם בחצי חשיפה למניות בישראל

באפריל הפסיק בית ההשקעות להיות בעל עניין בלאומי ובהפועלים, ומכר את מניות פוקס בכ–100 מיליון שקל ● כיום מתחלקות החזקותיו במניות ל–80% בחו"ל ו–20% בישראל, ובכוונתו להמשיך לממש, בעיקר נוכח האיום הגיאופוליטי ● גורמים בשוק: המכירה - גם בשל עזיבת הלקוחות

החוק שיאשר לסנן את הבוס אחרי העבודה / אילוסטרציה: גלובס, חומרים: Shutterstock

החוק שיאסור על הבוס להתקשר לעובד אחרי שעות העבודה והסיכוי שיגיע גם לישראל

שוק העבודה בעולם ממשיך להתאים את עצמו לצרכיהם של דור המילניום וה–Z: הקנדים יעגנו בחוק התקציב את "הזכות להתנתק" ● גם מדינות אחרות מקדמות מהלכים שמגדירים מתי נגמר יום עבודה ומתי מותר לפנות לעובדים ● האם יש סיכוי לחקיקה דומה גם בישראל?

צבי יחזקאלי / צילום: רן יחזקאל, ויקימדיה

"שליחות חדשה": צבי יחזקאלי עוזב את רשת 13 ומצטרף ל-i24NEWS

יחזקאלי, ראש דסק הערבים של חדשות 13, עוזב את ערוץ רשת 13 ומצטרף לערוץ החדשות של i24NEWS כפרשן בכיר ומגיש תוכנית מרכזית ● "הטבח הנורא ב-7 באוקטובר הביא אותי להתבונן מחדש על חיי האישיים והמקצועיים ולעשות שינוי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, היום / צילום: חיים צח-לע''מ

בלינקן לנתניהו: ארה"ב מתנגדת למבצע ברפיח ללא תוכנית ברורה

רה"מ נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה האמריקני בלינקן והבהיר בפניו: "נפעל ברפיח" • זוהו שני שיגורים שחצו משטח לבנון ונפלו בשטחים פתוחים, לא דווח על נפגעים או נזק • צה"ל תקף בחמישה מרחבים שונים בדרום לבנון • צבא ארה"ב הודיע: הושמד כלי שיט בלתי מאויש של החות'ים בתימן • עדכונים שוטפים

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית: התנהלות הממשלה בנושא גיוס החרדים - המשך הרפורמה המשפטית

בהרב-מיארה שלחה מכתב חריף למזכיר הממשלה, בו נכתב כי בהתנהלות בעניין גיוס בני הישיבות "יש משום המשך של הניסיון, שהוא חלק ממה שכונה 'הרפורמה המשפטית', להחליש את מעמד הייעוץ המשפטי לממשלה ולעקוף אותו" ● בתוך כך, היועמ"שית הגישה תשובה משלימה לבג"ץ בעניין חוק הגיוס, בה צוין כי במהלך דצמבר 2023 החלו במשרד הביטחון ובצה"ל בגיבוש תוכנית לגיוס בני החברה החרדית

הלוחמים שנפלו בערב החג בעזה נהרגו מירי של טנק צה''ל / צילום: דובר צה''ל

הלוחמים שנפלו בערב החג בעזה נהרגו מאש צה"ל

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי שנפלו בקרב במרכז הרצועה נהרגו מירי דו צדדי של טנק שחרג מגבולות הגזרה שלו ● חברי הקואליציה מפעילים לחץ כבד על ראש הממשלה נתניהו בקריאה להתנגד לעסקה לשחרור החטופים ● מחבל בעל אזרחות טורקית דקר ופצע קל לוחם מג"ב בירושלים • המגעים לעסקה: ישראל עדיין ממתינה לתשובת חמאס; ארה"ב, מצרים וקטאר יפעלו להבטחת תנאיה • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים" • כל העדכונים 

איורים: גיל ג'יבלי

הכירו את המנכ"ל שהרוויח השנה 50 מיליון דולר, במזומן

שמונה מנכ"לים ישראלים בחברות הנסחרות בוול סטריט קיבלו אשתקד תגמול של מעל 10 מיליון דולר ולעתים הרבה יותר ● מי המנכ"ל שקיבל כ־50 מיליון דולר במזומן, מדוע אחר העדיף לקבל הכול במניות, ולמה עלות העסקתו של אמנון שעשוע במובילאיי נחתכה דרמטית?

בצלאל סמוטריץ', הציונות הדתית / צילום: רפי קוץ

האם מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של ישראל בגלל המצב הגיאופוליטי?

שר האוצר טוען שהורדת דירוג האשראי נובעת מגאופוליטיקה. זו אחת הסיבות ● המשרוקית של גלובס

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטמעה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר

טל–אור כהן מונטמאיור, מנכ''לית CyberWell / צילום: הגר בדר

גילויי האנטישמיות ברשתות החברתיות זינקו מאז המתקפה האיראנית

דוח חדש של ארגון CyberWell, שנלחם באנטישמיות ברשת, מצביע על כך ששיעור ההסרה של תוכן שטנה בערבית נמוך לעומת אנגלית ● המנכ"לית: "האכיפה חייבת להיות יותר אפקטיבית"

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Achmad Ibrahim

ההמלצה שהזניקה את השווי של אפל ב־70 מיליארד דולר ביום אחד

בית ההשקעות ברנשטיין פרסם בסוף השבוע האחרון המלצת קנייה אופטימית על אפל, שהזניקה את המניה המדשדשת וביקשה לנפץ את התחזיות הקודרות לגביה ● האם זה סימן להתאוששות?