שוקי העולם בשיא של 10 חודשים: מדד ניקיי טיפס ב-3.4%

סידני עלתה ב-3.2% ■ שרין טכנולוגיות עלתה ב-5.6% ■ קרן טמפלטון: " כדאי להשקיע בשוק המניות הסיני בטווח הארוך" - מדד שנחאי המשולב עלה ב-1.1% ■ מדד הנג-סנג הוסיף 1.7%

המדדים המובילים באסיה ננעלו בעליות שערים חדות בהובלת ענף הסחורות, כאשר סינופק דיווחה אתמול (א') על זינוק של 332% ברווחי המחצית הראשונה ולאחר הנעילה החיובית שלוול סטריט ביום ו'.

מדד MSCI של אסיה פסיפיק, להוציא את יפן, עלה ב-2.2% ומדד MSCI העולמי עולה ב-0.5% לרמה הגבוהה ביותר מאז אוקטובר אשתקד.

בזירה הסינית, גואנג יאנג, מנהל תיק השקעות בקרן טמפלטון, שבבעלותו של "גורו השווקים המתעוררים", מארק מוביאוס, טוען כי כדאי להשקיע בסין בטווח הארוך, על אף החששות מהיווצרות בועה בשוק המניות הסיני וצפי להאצת קצב האינפלציה. יאנג ממליץ להשקיע באפיקים המסתמכים על צריכה פנימית ולהימנע מאפיקים מבוססי יצוא.

טוקיו ננעלה בעליות של כ-3.4% בהובלת יצרניות כלי הרכב שנהנות מחולשתו של הין שמגדילה את האטרקטיביות של היצואניות היפניות.

"מדובר בגל חדש של אופטימיות" אמר כריס ווסטון, ברוקר מוסדי ב-IG מרקטס. "אין סיבה שהראלי בוול סטריט יישנה פתאום כיוון".

ברקע, הכלכלן נוריאל רוביני, אשר נחשב לנביא הזעם של המשבר הכלכלי הנוכחי, ממשיך לטעון כי למרות סימני ההתאוששות בכלכלה העולמית והראלי בשווקים הפיננסים, ישנו סיכוי סביר מאוד לנפילה נוספת, כלומר לתרחיש "W". במאמר שכתב לעיתון "פייננשל טיימס", הוא אף מעריך כי הנפילה תגיע עד סוף השנה.

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו ביום שישי בעליות הודות לעלייה במכירות של הבתים הקיימים לרמה הגבוהה ביותר מזה כשנתיים, כשהשבוע המשקיעים צפויים להתמקד בנתוני מאקרו.

מדד ניקיי 225 עלה ב-3.35% ל-10,581 נקודות ■ מדד הנג-סנג הוסיף 1.7% ל-20,535 נקודות ■ מדד שנחאי המשולב עלה ב-1.1% ל-2,993 נקודות ■ מדד S&P/ASX 200 טיפס ב-3.2% ל-4,426 נקודות ■ מדד קוספי הוסיף 2% ל-1,612 נקודות ■ מדד סנסקס 30 ■ מדד SET של תאילנד.

בזירת המטבעות, הדולר עולה ב-0.45% ל-94.82 ין לדולר.

בזירת המאקרו

התמ"ג של תאילנד נפל ב-4.9% ברבעון השני, לעומת הרבעון המקביל ולאחר נסיגה של 7.1% ברבעון הראשון. אנליסטים בסקר של "בלומברג" חזו התכווצות חדה יותר של 5.1%.

מניות בכותרות

קרן טמפלטון ממליצה להשקיע ביצרניות האנרגיה הסיניות, כמו China Resource Power (סימול: 0836 בהונג קונג), בה יש לה אחזקה של 2.7% מסך תיק ההשקעות.

ענקית האנרגיה הסינית סינופק דיווחה על זינוק של 332% ברווחי המחצית הראשונה ל-33.2 מיליארד יואן (4.86 מיליארד דולר), או 0.381 יואן למניה, מ-7.7 מיליארד יואן, או 0.057 יואן למניה, בתקופה המקבילה אשתקד. כך דיווחה צ'יינה פטרוליום את כמיקל גרופ, או בשמה המקוצר - סינופק, היום לבורסה של הונג קונג. אנליסטים בסקר של "בלומברג" חזו רווח נמוך יותר של 27 מיליארד יואן (3.95 מיליארד דולר).

בזווית הישראלית, שרין טכנולוגיות , המניה הישראלית היחידה הנסחרת בבורסה של סינגפור, טיפסה היום ב-4.6%, ללא סיבה מיוחדת.

המנהל הפיננסי של ענקית הכרייה ריו טינטו , גאי אליאוט אמר כי החברה נמצאת בשלבים ראשוניים של משא ומתן עם צ'ינאלקו לגבי עסקת באקסיט ואלומינה.

יצרניות כלי הרכב היפניות ריכזו עניין על רקע חולשתו של הין ביחס לדולר האמריקני. טויוטה , הונדה , ניסן . טויוטה החזירה מסין 688,314 מכוניות משפתיות מסוג סדאן בשל בעיות במערכת השליטה האלקטרונית בחלונות. כך מסר הרגולטור הסיני אתמול (א').

מניות הכרייה והאנרגיה BHP ביליטון , וודסייד פטרוליום ופטרוצ'יינה ריכזו עניין על רקע עליית מחיר הנפט. מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה באוקטובר עולה ב-0.23% ל-74.1 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.