ארה"ב רשמה רווח "על הנייר" של 11 מיליארד דולר בסיטיגרופ

בניגוד לשוויץ, שמכרה בשבוע שעבר אחזקה של 9% במניית UBS תמורת 1.1 מיליארד דולר - שאר המדינות המפותחות, להוציא את ארה"ב, הפסידו הון של 10.8 מיליארד דולר בשל השקעותיהן בבנקים הציבוריים

ממשלות ברחבי העולם עדיין מתמודדות עם הפסדים של מיליארדי דולרים בשל אחזקותיהן הישירות בבנקים וזאת על אף הראלי של השווקים הפיננסים בחודשים האחרונים.

בניגוד לשוויץ, שמכרה בשבוע שעבר אחזקה של 9% במניית UBS תמורת 1.1 מיליארד דולר, שאר המדינות המפותחות, להוציא את ארה"ב, הפסידו הון של 10.8 מיליארד דולר בשל השקעותיהן בבנקים הציבוריים אותם חילצו במהלך 12 החודשים האחרונים.

ממשלת ארה"ב, לעומת זאת, הציגה רווח "על הנייר" של 11 מיליארד דולר הודות לאחזקה של 34% בסיטיגרופ - האחזקה הישירה היחידה שלה בגוף פיננסי מוביל.

הרשויות בארה"ב קיבלו יותר מ-7 מיליארד דולר במניות של סיטיגרופ במחיר של 3.25 דולר למניה, לאחר שהמירו 25 מיליארד דולר במניות בכורה למניות רגילות בסוף חודש יולי. מאז, מניית סיטי זינקה וננעלה ביום שישי על מחיר של 4.7 דולר למניה.

ממשלת בריטניה היא עדיין המפסידה העיקרית - עם הפסד כולל של 5.5 מיליארד דולר בשל אחזקה של 43% ו-70% בלויידס TSB ורויאל בנק אוף סקוטלנד , בהתאמה.