נעילה מעורבת בוול סטריט: הנאסד"ק נחלש ב-0.1%

גלובס tv היום הסתיימה תוכנית "מזומן תמורת גרוטאה" - ג'נרל מוטורס צללה ב-7.1%; פורד התממשה ב-4.3% ■ פאני מיי המשיכה את המומנטום וזינקה ב-40.8% ■ טאואר התממשה ב-4.6% למרות החוזה החדש בסין

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים קלות וסיים רצף של ארבעה ימים של עליות רצופות על רקע הצפי להתאוששות כלכלית והאופטימיות ששאבו המשקיעים מדברי בן ברננקי על כך שהבנקים המרכזיים בעולם הצליחו להציל את הכלכלה העולמית מקריסה. ה-S&P 500 והדאו ג'ונס ננעלו כמעט ללא שינוי כשמדד הנאסד"ק רשם ירידה של 0.1%. מניות הפיננסים רשמו במהלך יום המסחר תפנית מעליות חדות למגמה מעורבת. וויליאם או'דונל, אנליסט בכיר ב-RBS אמר לאתר מרקטווטש כי המשקיעים מודאגים מכך שהשיפור הזמני במכירות בתים ומכוניות היה זמני והגיע בעיקר בזכות תוכניות התמריצים של הממשל האמריקני.

הלילה (זמן ניו-יורק) מסתיימת התוכנית הפופולארית של הממשל "מזומן תמורת גרוטאה", שהעניקה לצרכנים תמריצים כספיים להחלפת מכוניותיהם הישנות זוללות הדלק למכוניות חדשות וחסכוניות יותר. כשהצרכנים האמריקנים הפסיקו להוציא כסף, צעדי הממשל לתת לכלכלה דחיפה קדימה סייעו לארה"ב להמנע מתקופת שפל, ומידה מסויימת של צמיחה צפויה לחזור במהלך המחצית השנייה של השנה.

בכנס הנגידים בג'קסון הול, וואיומינג, שהתקיים בסוף השבוע, ראשי הבנקים המרכזיים שנשאו דברים, הביעו זהירות באשר לסיכויים להתאוששות כלכלית, ולא רמזו על ריסון מוניטרי. "הדברים שנאמרו בכנס מצביעים על אופטימיות זהירה - ייתכן שה'פד' היה אופטימי יותר ואילו עמיתיו האירופיים שמו דגש רב יותר על הזהירות", אמר פול דונובן מ-UBS.

הכלכלן נוריאל רוביני, הנחשב לנביא הזעם של המשבר הכלכלי הנוכחי, ממשיך לטעון כי למרות סימני ההתאוששות בכלכלה העולמית והראלי בשווקים הפיננסיים, ישנו סיכוי סביר מאוד לנפילה נוספת, כלומר לתרחיש "W". במאמר שכתב לעיתון "פייננשל טיימס", הוא אף מעריך כי הנפילה תגיע עד סוף השנה. רוביני טוען כי יציאה סופית ממיתון בארה"ב, אירופה ובריטניה לא תתרחש אלא בשנה הבאה, אם כי הוא מציין כי החלה כבר ההתאוששות במדינות כמו יפן, אוסטרליה, סין, צרפת וגרמניה. החשש של רוביני מנפילה נוספת נובע מנסיגה אפשרית של ממשלות העולם מההתערבויות שלהן בשווקים, לאחר שהן הזרימו יותר מ-2 טריליון דולר בתכניות סיוע שונות.

"ישנו סיכון הנובע מסיום ההתערבויות של ממשלות העולם בשווקים ונסיגה ממדיניות ההרחבה המוניטרית", אומר רוביני. "קובעי המדיניות יסתכנו בין אם הם ייסוגו ובין אם לאו". לדבריו, במידה והממשלות בעולם יתחילו להעלות מסים ולחתוך בהוצאה הציבורית הן יסתכנו בתחתית כלכלית נוספת ובדפלציה.

דאו-ג'ונס S&P 500 נאסד"ק כללי

היום לא יפורסמו נתוני מאקרו

במסחר בבורסת הסחורות בניו-יורק, החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה אוקטובר נסחרים בעלייה של 1.02% לרמה של 74.63 דולר לחבית.

מניות בכותרות

AIG המשיכה לרכז עניין לאחר שמנכ"ל החברה הודיעה ביום חמישי שעבר על הפסקת תוכנית מימוש הנכסים וחזרה לרווחיות של החברה.

פאני מיי ריכזה עניין על רקע התאוששות שוק הדיור והפסקת התמיכה הממשלתית בסוכנות המשכנתאות לאחר שהממשל העריך כי החברה תוכל בהדרגה להתאושש מההפסדים שלה.

פורד ריכזה עניין לאחר שהיום הסתיימה תוכנית הגריטה הפופולרית -"מזומן תמורת גרוטאה". באותו נושא, ריכזה עניין מניית ג'נרל מוטורס (סימול: MTLQQ.PK), בנוסף, החברה מתקשה להשלים את מכירת החטיבה האירופאית שלה - חברת אופל.

בנק גולדמן זאקס ריכז עניין לאחר שה"וול סטריט ג'ורנל" חשף כי הבנק נותן טיפים למסחר ללקוחות מועדפים.

הרגולטורים בארה"ב בודקים האם חסימת אפליקציית גוגל Voice לאייפון ע"י אפל היא חוקית, ביום ו' אמרה אפל לוועדת ה-FCC כי היא אומנם עשתה זאת, אבל היא עדיין לומדת את הנושא וזה לא החלטי, ו-AT&T , מפעילת הסלולר היחידה שעובדת עם אייפוון בארה"ב, אמרה שלא היה לה חלק בצעד הזה.

פרוקטר אנד גמבל מוכרת את עסקי תרופות המרשם שלה ל-Warner Chilcott תמורת 3 מיליארד דולר.

קבוצת המדיה שבשליטת רופרט מרדוק, ניוז קורפ , בוחנת את המכירה האפשרית של חטיבת המדדים של חברת דאו ג'ונס, שנתיים אחרי שניוז קורפ רכשה את כל הפעילות של דאו ג'ונס, תמורת 5.6 מיליארד דולר, והעניקה למרדוק את השליטה בחברה שמאחורי המדדים ההיסטוריים.

ברקליס קפיטל פרסם עדכון סקירה למניית גאפ בעקבות דו"חותיה. האנליסטים, שחוזרים על המלצת "תשואת יתר", העלו את תחזית הרווח ל-2009 מ-1.28 דולר למניה ל-1.32 דולר.

ישראליות מעבר לים

סלקום הודיעה כי בית המשפט המחוזי אישר בקשה להכיר בתביעה ייצוגית כנגדה על סך של 440 מיליון שקל. עיקר בקשת התביעה הוא חיוב לקוחות החברה בתשלום אודות קבלת פירוט שיחותיהם מבלי שהתקבלה הסכמת הלקוחות.

סקיילקס , שתבצע את רכישת פרטנר , הודיעה כי תשלם ללאומי פרטנרס כ-11 מיליון שקל כעמלה על התיווך בין בנק לאומי לפרטנר.

חברת התרופות תרו תיאלץ ככל הנראה להיפרד מסכום של 10 מיליון דולר על מנת ליישב תביעות ייצוגיות שהוגשו נגדה. החברה הודיעה לפני מספר חודשים על פשרה אליה הגיעה עם התובעים, בעלי מניות בחברה בשנים 2003-2006, אך לא מסרה פרטים נוספים. בספטמבר ייערך שימוע בבית משפט מחוזי בניו-יורק, בו יקבע השופט האם לאשר סופית את הפשרה.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]