נפתח משפטם של נאשמי פרשת המינויים ברשות המסים

על פי כתב האישום, קובי בן גור ויורם קארשי, אחיה של מנהלת לשכת ראש הממשלה לשעבר, שולה זקן, הפעילו השפעתם על מנהל רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא, בכדי לבצע מינויים הנוחים להם בשורות רשות המסים

"לא נחה דעתי מקצב העברת החומר להגנה" - כך אמר היום שופט בית המשפט המחוזי מרכז, זכריה כספי, בפתיחת משפטם של נאשמי פרשת המינויים ברשות המסים.

על פי כתב האישום, קובי בן גור ויורם קארשי, אחיה של מנהלת לשכת ראש הממשלה לשעבר, שולה זקן, הפעילו השפעתם על מנהל רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא, בכדי לבצע מינויים הנוחים להם בשורות רשות המסים.

כן נאשמים בתיק בכירים לשעבר ברשות: גידי בר-זכאי, שמואל בוברוב, יוסי שטינמץ ויגאל סער, באישומים של הפרת אמונים וחלקם גם בשוחד.

הדיון עסק בעניינים טכניים הנוגעים להעברת חומר החקירה לידי ההגנה. השופט ציין כי מתברר שבפועל רק חלק קטן מחומר החקירה הועבר להגנה - אותו חומר שהועמד לרשותם לצורך עריכת השימוע.

השופט הביע מורת רוחו מקצב העברת החומר, והעביר ביקורת על התביעה, על חוסר נכונה לבוא לקראת הנאשמים בעניין זה. יחד עם זאת אמר כי אינו יכול לחייב את התביעה לסרוק את החומר כפי שביקשו הנאשמים, אלא רק להעמיד את האפשרות הזו לרשות ההגנה.

במהלך הדיון, טען עו"ד נבות תל-צור, המייצג יחד עם עו"ד דוד ליבאי את מצא, כי לאחר הגשת כתב האישום נמסרה לבקשתם רשימה מפורטת של חומר החקירה, ו"אין מחלוקת שיש תוספת משמעותית בהיקף של עשרות קלסרים". לדבריו, קיבלו תשובה מהפרקליטות כי ייאלצו לצלם את החומר פיסית ועד לרגע זה לא החל הליך הצילום.

לדברי עו"ד איתן מעוז, סניגורו של יורם קארשי, יש כ-53 ארגזי חומר. עורכי הדין יוסי אלון ויוחאי בן-שמואל מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, אמרו כי יש בעיה עם הסריקה מאחר שהם אינם יכולים להיות אחראיים לטיב הסריקה.

במהלך הדיון אף עלה נושא תעודת חיסיון שמבקשת התביעה להוציא על חומר חקירה מסויים, בהיקף של קלסר. השופט כספי נתן לתביעה פרק זמן של 30 יום להוציא תעודת חיסיון.

השופט ביקש מהתביעה לבוא לקראת הנאשמים, ולאפשר את סריקת החומר על פני צילומו. הוא הבהיר כי הדבר ייעשה במימון ההגנה. לדבריו, זה יהיה יעיל בהרבה מאשר האפשרות של צילום החומר. הוא הדגיש כי אין בדעתו לחייב את המדינה בסריקת החומר על ידי עובדיה, אלא רק להעמיד להגנה את האפשרות הטכנית לבצע זאת בעצמה.

יגאל סער, שהיה מיוצג בידי עו"ד יהושע רזניק, אמר בדיון כי כעת אינו מיוצג שכן לא הגיע להסכם שכר טירחה עם רזניק. סער אמר כי הגיש בקשה לוועדה הרלבנטית במשרד המשפטים, המחליטה לגבי מימון ייצוג נאשמם עובדי מדינה.

בן-גור מיוצג בידי עו"ד משה ישראל; בר-זכאי מיוצג בידי עו"ד רועי בלכר; בוברוב מיוצג בידי עו"ד רותי ליטבק; ושטינמץ מיוצג בידי עו"ד בועז בן-צור.