בעוד לבייב דואג איך יחזיר את החובות: נוחי דנקנר ממשיך לגייס

כור החליטה לגייס הון נוסף בדרך של הנפקת אג"ח תוך הרחבת סידרה ט' ■ לא נמסר היקף הגיוס ■ סדרת אגרות החוב החדשה לא תהיה צמודה ■ האג"ח נושאות ריבית שנתית בשיעור של 6.70% אשר משולמת פעמיים בשנה

דירקטוריון כור החליט היום (ב') לפועל לגיוס חוב בדרך של הנפקה לציבור של הרחבת אגרות החוב (סדרה ט') של כור, ו/או בדרך של הנפקת סדרה חדשה של אג"ח של החברה שתירשם למסחר בבורסת תל-אביב. לא נמסר היקף הגיוס.

אגרות החוב (סדרה ט') אינן צמודות ופירעונן הינו ב-5 תשלומים שנתיים שווים, כאשר תשלום הקרן הראשון הוא ב-15 במארס 2011, והן נושאות ריבית שנתית בשיעור של 6.70% אשר משולמת פעמיים בשנה, ב-15 במארס וב-15 בספטמבר, על יתרת הקרן הבלתי מסולקת. תשלום הריבית הראשון הינו ב-15 במארס 2010. בנוסף, אגרות החוב (סדרה ט') נושאות תוספת ריבית חד פעמית בשיעור של 10% משיעור עליית שער מניית קרדיט סוויס בבורסת ניו-יורק במהלך 6 חודשים ממועד הסגירה ב-9 באוגוסט 2009, שהיה 49.11 דולר למניה.

סדרת אגרות החוב החדשה לא תהיה צמודה. פירעון אגרות החוב יהיה ב-6 תשלומים שנתיים: תשלום הקרן הראשון יהיה בספטמבר 2012 בגובה של 10% מהקרן, תשלום שני - בספטמבר 2013 בגובה של 10% מהקרן, והיתרה - בארבעה תשלומים שנתיים שווים בגובה של 20% מהקרן כל תשלום, אשר ישולמו בספטמבר, בשנים 2014-2017.

שיעור הריבית שיישאו אגרות החוב ייקבע במכרז והיא תשולם, על יתרת הקרן הבלתי מסולקת, פעמיים בשנה - בחודש מארס. ובחודש ספטמבר, כאשר תשלום הריבית הראשון יתבצע במארס 2010.

רק אתמול הודיעה כור כי הגדילה את השקעתה במניות קרדיט סוויס ל-2.12% כך שכעת היקף ההשקעה שלה בבנק השוויצרי מגיע ל-4.13 מיליארד שקל ומבחינת דירקטוריון החברה סכום זה יכול יהיה לגדול עד לסך של 6 מיליארד שקל.

בעוד שנוחי דנקנר המצוי בתנופת גיוסי חוב הן בכור אשר גייסה לאחרונה 634 מיליון שקל באיגרות חוב תוך שהיא משתפת את מחזיקי האג"ח ברווחיה, לכשיהיו, בקרדיט סוויס, והן בדסק"ש שם הודיע באחרונה על כוונתו לגייס כ-400 מיליון שקל, אתמול קיבלו המשקיעים בשוק דוגמא עגומה לקשיים עימם עלול להתמודד מגייס החוב במהלך חיי האג"ח.

טייקון ישראלי אחר, לב לבייב הודה אתמול בפני המשקיעים כי אפריקה ישראל שבשליטתו יכולה אמנם לעמוד בהתחייבויותיה עד שנת 2010, אולם משנת 2011 החברה תתקשה להחזיר את החוב ולכן היא מתכוונת לפנות בימים הקרובים לנושיה ולהציע להם הסדרי חוב. אגרות החוב של אפריקה הגיבו בצניחה והתשואה עליהן זינקה, כך ששווי השוק של האג"ח של החברה הינו כ-3.3 מיליארד שקל בלבד בעוד שהשווי בספרים הינו כ-9 מיליארד שקל. יום נמשכת מגמת הירידה באפריקה ובאגרות החוב שלה בבורסה אשר בחלק מהסדרות שלה מזנקת התשואה על האג"ח מעל ל-100%.