IBI על בזק: "ענק מתעורר שצפוי להסתער על שוק התקשורת"

בבית השקעות מעלים המלצתם למניה ל"קנייה" מ"נייטראלי", ואת מחיר היעד ב-33% ל-9.1 שקלים: "בזק מציגה בשנים האחרונות יצירותיות וגמישות ניהוליות מעוררות הערכה" ■ בטווח הקרוב, צפוי לחץ טכני שלילי

דו"חותיה הרבעוניים של ענקית התקשורת בזק , שפורסמו בתחילת אוגוסט השנה, מלהיבים את אורי ליכט, מנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות IBI.

"החברה, שהייתה מונופול יחיד ושולט, מצליחה באמצעות תהליכי ייעול, כניסה לתחומים חדשים, השקעות נכונות ומערך שיווקי אדיר לפצות באופן כמעט מלא על פתיחת שוק התקשורת לתחרות וכניסתם של מתחרים רבים לענף. כל זאת תוך יצירת תזרימי מזומנים גבוהים וחלוקת דיבידנדים מאסיבית", כותב ליכט בסקירתו ומעלה את המלצתו למניה מ"נייטראלי" לקנייה" במחיר יעד של 9.1 שקל.

"מספר החלטות נבונות שביצעה הנהלת בזק בזמן האחרון כגון חתירה להסכם כמעט בכל מחיר מול ועד העובדים, השקעה מאסיבית ברשת סלולרית חדשה והשקעה ברשת קווית חדשה הם להערכתנו הצעדים העיקריים שיצעידו את בזק קדימה בשנים הקרובות", מביע ליכט את דעתו. "לצד הקלות הרגולטוריות שבזק צפויה לקבל, מדובר לדעתנו בענק מתעורר שצפוי להסתער שוב על שוק התקשורת כולו".

עם זאת, מזכירים ב-IBI כי לאחר מכירות מאסיביות של אחזקות בעלי עניין בחברה בשבועות האחרונים ולאור העובדה כי לאחר ה-11 באוקטובר השנה יכולה בעלת השליטה למכור חבילות מניות נוספות, עלול להיווצר לחץ טכני שלילי על מחיר מניית בזק בטווח הקצר.