בריינסווי קיבלה אישור לשווק את המוצר שלה לטיפול בדיכאון

בריינסווי פיתחה מכשיר לטיפול במחלות נוירולוגיות ופסיכיאטריות באמצעות גירוי מגנטי והיא בוחנת את יעילותו במגוון תחומים

חברת הביומד בריינסוויי ממשיכה ברצף ההודעות החיוביות ומדווחת הים כי מוצר הדגל שלה - DEEP TNS - אושר לשיווק ומכירה לצורך טיפול בדיכאון. בריינסווי פיתחה מכשיר לטיפול במחלות נוירולוגיות ופסיכיאטריות באמצעות גירוי מגנטי והיא בוחנת את יעילותו במגוון תחומים.

החברה קיבלה אישור לשיווק המכשיר לטיפול בדיכאון באיחוד האירופי, וזאת לאחר שכבר קיבלה אישור לשיווק המוצר לטיפול במאניה דיפרסיה.

בריינסווי מנהלת מספר ניסויים קליניים מקבילים על מנת לבדוק את יעילות המכשיר שלה. באפריל האחרון הודיעה החברה כי היא תבחן את ה-DEEP TMS על מכורים לקוקאין, בניסוי שייערך במוסד הלאומי לגמילה בארה"ב - National Institute on Drug Abuse. פרט לכך, החברה מנסה לבדוק את יעילות המכשיר שלה גם על אנשים הסובלים מהשמנת יתר. מוקדם יותר השבוע הודיעה החברה על התחלת ניסוי בבוגרים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז, אשר ייערך בלוס אנג'לס.

נזכיר כי רק אתמול דיווחה החברה על תוצאות ביניים טובות בניסוי ראשוני שערכה בחולי פרקינסון. הניסוי, שנערך בבית החולים שיבא תל השומר, השווה בין שלוש קבוצות חולים - תשעה חולים טופלו במכשיר בתדירות גבוהה, שמונה בתדירות נמוכה ועוד עשרה טופלו במכשיר דמה. בניסוי נמצא המכשיר בטוח לשימוש ותופעות הלוואי כללו רק כאבי ראש חולפים. בקבוצות הטיפול חל שיפור במספר מדדים של תנועתיות הקשורים למחלת הפרקינסון, והשיפור נמצא מובהק סטטיסטית למרות קבוצת הניסוי הקטנה.

בחודש שעבר הודיעה החברה כי המוצר שלה נמצא בטוח ויעיל בטיפול בדיכאון בשילוב עם הטיפול התרופתי המסורתי. הניסוי נערך בבית החולים הדסה ובמרכז לבריאות הנפש בבאר יעקב. בניסוי השתתפו 56 נבדקים הסובלים מדיכאון עמיד לטיפול תרופתי. למעט תלונות על כאבי ראש קלים אצל חלק מהמטופלים אשר חלפו כעבור זמן קצר (ובעיקר בטיפולים הראשונים), נמצא כי המכשיר בטוח ויעיל.