רוצים להתעשר ממניות סיניות?

איך נבחור עכשיו את המניות הסיניות שבעוד 20 שנה, יתבררו כמתכון למיליון דולר?

כמו ביחס לכל דבר שקשור בשוק ההון ובהשקעות, גם ביחס לבורסה הסינית אנחנו מותקפים בתילי תילים של מאמרים ותיאוריות על מחירים מנופחים ועל מצבה האמיתי והצפוי של הכלכלה הסינית. כמו תמיד, קריאת כל אותם מאמרים ופרשנויות גורמת לשיתוק. השיתוק יכול לגרום להחמצה של רווחים גבוהים הצפויים מהשקעה בשוק הצומח בעולם.

כולם מכירים את ספרי ההשקעות שמספרים שמי שקנה מניה X לפני Y שנים ולא מכר, הרוויח כך וכך מיליונים. כמובן ש-X נבחרת בדיעבד ויש W ו-Z שהיום לא קיימות אבל בכל זאת, יש כאן אמת בסיסית של עולם ההשקעות. הדוגמאות האלו הן בד"כ על מניות אמריקאיות גם משום שזו הכלכלה המרשימה של המאה העשרים וגם מכיוון שרוב הספרים נכתבו בארה"ב. עוד עשרים שנה, מומחי השקעות סיניים יכתבו ספרים. איזה מניות יהיו בהם? האם הן יהיו בתיק ההשקעות שלנו?

וודאות בבריאות

איננו מתיימרים (הלוואי שיכולנו) לבחור עכשיו את המניות הסיניות שבדיעבד, בעוד 20 שנה, יתבררו כמתכון למיליון דולר. אבל, אם ברור לכם שסין לא תעצור, השילוב בין מחקר, הגיון בריא וניתוח טכני יכול להציע כמה רעיונות טובים. להלן חמישה מהם:

PTR : חברת הנפט הגדולה של סין ואחת החברות הגדולות בעולם. מצב טכני אטרקטיבי עם סיכוי טוב לפריצה למעלה. הגנה מתחת ל-110 דולר. מהלך מעל 120 דולר יחשב סימן שורי ביותר.

CHL : חברת הסלולאר הגדולה של סין. מצב טכני אטרקטיבי ביותר. תמיכה חזקה ב-47.5 דולר. מהלך מעל 55 דולר יחשב סימן שורי ביותר. מתלבשת גם על המגמה שלנו להגדיל השקעה בסקטור התקשורת (בשבוע שעבר הצענו מניות תקשורת יפניות ואת NOK שהתגברה יפה על הורדת הדרוג של אחד האנליסטים).

MR : חברה למכשור רפואי. יש כבר מהלך עלייה מאחוריה אבל זהו אחד התחומים (בריאות) בו צפויה השקעה ממשלתית וודאית. ניתן להצטרף למגמה עם הגנה מתחת ל-30 דולר.

WX: חברה קטנה יחסית מתחום התרופות והביוטכנולוגיה. מצב טכני אטרקטיבי. נראה שצפוי לה מהלך עליה מרשים. הגנה מתחת ל-10.5 דולר.

TCM : חברה קטנה המייצרת תרופות המשלבות בין רפואה מסורתית למערבית. סחירות לא גבוהה כך שאפשר לאסוף בהדרגה או אם תתקן לכיוון 3.57 או לאחר פריצה של 4 דולר