הפרסומת המדוברת ביותר ברשת: "הנעדרים" של הסוכנות היהודית

Twisted Fly: הקמפיין באמצעות משרד הפרסום דרורי-שלומי, שבו מופיעים יהודים המדומים לנעדרים, עורר תגובות שליליות רבות בקרב הגולשים

הפרסומת של פרויקט מסע, שהופק בשיתוף משרד ראש הממשלה והסוכנות היהודית, היא הפרסומת המדוברת ביותר השבוע. הפרסומת אחראית על 67% מכלל השיחה על פרסומות ברשת.

הקמפיין, באמצעות משרד הפרסום דרורי-שלומי, כולל סרטון בו מופיעים יהודים המדומים לנעדרים שתמונותיהם מתנוססות על לוחות מודעות תחת הכיתוב "LOST" ("אבוד"). הקמפיין עורר סערה גדולה והרבה אמוציות בקרב הגולשים ברשת, שבאו לידי ביטוי בכ-800 פוסטים ארוכים ומנומקים.

מחולל השיחה העיקרי, שאחראי ל-91% מכלל השיחה, הוא הרגש שהתעורר בגולשים כלפי הקמפיין ויוזמיו. 89% מכלל הדנים בנושא הביעו דעה שלילית: מתוכם טענו 55% כי הקמפיין מעודד גזענות ושנאה. 21% טענו כי הקמפיין "פתטי ומכוער", וכי העובדה שנעשה על חשבון משלם המסים מביישת אותם.

19% נוספים טענו כי הדתיים משתלטים על המדינה, מערימים קשיים על הרוצים להתגייר ומבריחים את העם היהודי ממדינתו. 5% טענו כי המדינה מתערבת יתר על המידה בחייהם של החיים בחו"ל.

לעומתם, 11% ציינו לטובה את הפקת הקמפיין. אלה טענו כי הפקת הקמפיין הינה חיובית, מעבירה מסר חינוכי לשמירת היהדות ונבדלות מעם אחר, ונותנת הזדמנות ליהודים מהגולה להכיר את העם והמדינה. 5% נוספים מכלל הדנים על הקמפיין עסקו בנושא נישואי תערובת.

22