אכזבה לאלרוב: התוכנית להוספת קומות בבית אסיה לא אושרה

הבניין סמוך לבתי המשפט וכולל חמש קומות ששטחן הכולל הוא 17,500 מ"ר וכן קומת גג בשטח כולל של 6,300 מ"ר, קומת כניסה וקומת ביניים

תוכניתה של חברת אלרוב נדל"ן, שבשליטת אלפרד אקירוב, להגביה את בית אסיה בתל אביב לגובה של 20 קומות לא אושרה היום (ד') בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב, שהחליטה לשוב ולדון בה לאחר שיוצגו חלופות נוספות.

ל"גלובס" נודע כי בין הפתרונות שרצתה הוועדה לבחון קשורים בהסדרי החנייה של הבניין. בנוסף, היות שמדובר בבניין מיוחד, כפי שהוסכם בדיון, מבקשת הוועדה לבחון חלופות בינוי נוספות.

אלרוב נדל"ן רכשה את בניין המשרדים בית אסיה שברחוב ויצמן מאיש העסקים הבריטי מלווין קופר תמורת 220 מיליון שקל במאי 2008.

הבניין סמוך לבתי המשפט וכולל חמש קומות ששטחן הכולל הוא 17,500 מ"ר וכן קומת גג בשטח כולל של 6,300 מ"ר, קומת כניסה וקומת ביניים. שטחו הכולל של הנכס הוא 23,800 מ"ר כולל קומות מרתף ו-330 מקומות חנייה. הנכס, שבנייתו הסתיימה ב-1979 לפי תכנון של האדריכל מרדכי בן-חורין, כולל 34 שוכרים.

שמו של המבנה ניתן לו בהתאם לשמם של שאר המבנים בסביבתו, הנושאים שמות של יבשות, כמו בית אמריקה שקם לפניו ובית אירופה שקם אחריו. המשרדים בבניין מושכרים לשגרירויות כמו שבדיה, איטליה ואקוודור וכן לחברה לנכסים ובניין מקבוצת IDB, למשרד עורכי הדין הרצוג-פוקס-נאמן ושות', השוכר שתיים וחצי קומות בבניין, ולבנק הצרפתי BNP.

מחברת אלרוב נדל"ן נמסר: "אין תגובה". עוד ציינו בחברה כי החברה טרם קיבלה את החלטתה הרשמית של הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה.