קבוצת דלק השלימה גיוס של 350 מיליון שקל ונהנתה מביקושי יתר

בשלב הציבורי שנערכה היום גייסה החברה 70 מיליון שקל, כאשר ביקושי היתר הגיעו ל-110 מיליון שקל ■ מהגופים המוסדיים גייסה החברה 280 מיליון שקל ■ חצי מתמורת ההנפקה יופנה למיחזור חוב בנקאי ואחר

דלק קבוצה בניהולו של אסי ברטפלדובשליטתו של איש העסקים יצחק תשובה נהנית מאמון הגופים המוסדיים והציבור. החברה ניצלה בהצלחה רבה את הגיאות בשוק ההון בכלל ובתחום הגיוסים הראשוניים בפרט והשלימה הערב גיוס חוב בהיקף של 350 מיליון שקל, כאשר הנפיקה שתי סדרות של אגרות חוב. האג"ח מדורגות "+A".

בשלב המוסדי שנערך אתמול הבטיחה החברה 280 מיליון שקל כאשר הביקושים היו 350 מיליון שקל, והערב בשלב הציבורי גייסה החברה 70 מיליון שקל נוספים לאחר שהציבור העביר לה הצעות בסך 110 מיליון שקל, פי 1.57 מההיקף שגוייס בפועל.

סדרת האג"ח ט"ז היתה הסדרה הגדולה מבין השתיים ובה גוייס סך של 260 מיליון שקל, סידרה זו הינה שקלית עם מח"מ של 4 שנים ובה נקבעה הריבית על 5.5%, אך מאחר והחבילה בסידרה זו כוללת גם אופצציות הרי שמחיר היחידה שנקבע על 1,010 שקל, הוביל את הריבית האפקטיבית שנקבעה במכרז להסתכם ב-5.3%.

סדרת האג"ח י"ז הינה אג"ח צמודה לאג"ח הממשלתי בריבית משתנה 817, אשר המרווח בה נקבע על 2.85% לעומת מרווח מקסימלי של 3% שנקבע בתשקיף. המח"מ בסדרה זו מסתכם ב-4.5 שנים.

אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק אמר הערב ל"גלובס": אני גאה על ההצלחה והאמון שזוכה לו הקבוצה משוק ההון הישראלי" עוד ציין ברטפלד כי מחצית מתמורת ההנפקה מיועדת למיחזור חובות הקבוצה לגופים הבנקאיים ולגורמים נוספים, כך שחובה של הקבוצה לא גדל היום ב-350 מיליון שקל אלא ב-175 מיליון שקל, זאת בעוד שטרם ההנפקה היו בקופת החברה מעל למיליארד שקל שקלים. יתרת הגיוס תשמש לפעילויותה השוטפות של החברה.

ההנפקה בוצעה על ידי לידר שוקי הון, מיטב הנפקות, לאומי פרטנרס חתמים, אקסלנס נשואה חיתום וברק קפיטל חיתום.

מניית החברה עלתה היום בבורסה ב-4.8%, מתחילת השנה זינקה המניה ב-445% ושווי השוק שלה עומד על כ-7 מיליארד שקל.