מחזיקי האג"ח של אנטר יוצאים נגד הנפקת הזכויות בטיב טעם

טיב טעם אמורה לפרוע את מלוא האג"ח שבמחזור, בהיקף 30 מיליון שקל, בחודש נובמבר הקרוב, אך בקופתה רק כ-12 מיליון שקל ■ אם הנפקת הזכויות תצא לפועל, ימצאו עצמם מחזיקי האג"ח של אנטר מדוללים באחזקתם ברשת

מחזיקי האג"ח של אנטר הולדינגס יוצאים נגד תוכנית הנפקת הזכויות של החברה הבת, רשת המזון טיב טעם , כך נודע ל"גלובס".

טיב טעם אמורה לפרוע את מלוא האג"ח שבמחזור, בהיקף 30 מיליון שקל, בחודש נובמבר הקרוב, אך בקופתה רק כ-12 מיליון שקל. תשואת האג"ח שלה עומדת כיום על כ-27%.

כדי לעמוד בתשלום, החליט השותף של אנטר הולדינגס בטיב טעם, קובי טרייביטש, שגם מחזיק ב-41% ממניות הרשת, להוביל תהליך של הנפקת זכויות. במסגרת הנפקת הזכויות צפוי טרייביטש להזרים 15 מיליון שקל לטיב טעם.

אנטר הולדינגס, שמחזיקה ב-38% ממניות הרשת, אינה יכולה להשתתף בהנפקת הזכויות, שכן לחברה, הנמצאת כיום בהקפאת הליכים, אין את המזומנים להזרים לחברה הבת.

המשמעות היא, שאם הנפקת הזכויות של טיב טעם תצא לפועל, ימצאו עצמם מחזיקי האג"ח של אנטר מדוללים באחזקתם ברשת (היקף הדילול תלוי בהיענות של שאר בעלי המניות בחברה להנפקה).

לפיכך, באסיפת מחזיקי האג"ח של אנטר הולדינגס שהתקיימה בשבוע שעבר במשרדי הנאמן, מ. פירון, הוחלט להעמיד להצבעה החלטה שתסמיך את עו"ד אלון בנימיני לנקוט צעדים להגנה על זכויות מחזיקי האג"ח, כולל פנייה לבית המשפט. לטענת מחזיקי האג"ח, המחיר לפיו מוצעת הנפקת הזכויות נמוך משמעותית מהשווי האמיתי של טיב טעם.

נזכיר, כי אנטר הולדינגס, שנשלטה בידי עמית ברגר, נכנסה לתהליך של הקפאת הליכים לפני כחמישה חודשים, על רקע חובות כבדים בהיקף של כ-220 מיליון שקל, מרביתם למחזיקי האג"ח של החברה.

לאחת מסדרות האג"ח שלה משועבדות האחזקות בטיב טעם, כך שכרגע מחזיקי האג"ח הם בעלי מניות ברשת, והם מיוצגים על ידי הנאמן, עו"ד רוני בר-ניר. עוד נזכיר, כי בימים אלה מתקיימים מגעים עם קרן המנוף סנונית של גבי טרבלסי, לגבי השקעה באנטר הולדינגס.