שערו היציג של הדולר נקבע בירידה קלה ל-3.779 שקלים

האירו היציג נחלש ב-0.5% ונקבע ב-5.4964 שקלים ■ מחר יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט, הצפוי לעלות ב-0.5% ■ מורגן סטנלי: "המאבק למנוע את ייסוף השקל הוא קרב אבוד"

בזירת המט"ח המקומית הדולר נסחר ברוב היום (ב') ביציבות יחסית מול השקל, תוך ירידה קלה, וכך גם בקביעת השערים היציגים. המטבע האמריקני נחלש בפחות מ-0.1% ושערו היציג נקבע ב-3.779 שקלים. האירו היציג נחלש ב-0.5% ונקבע ב-5.496 שקלים.

בזירת המט"ח העולמית, הדולר מתחזק מול המטבעות המובילים, כאשר האירו נחלש מולו ב-0.2% ל-1.457 אירו, והליש"ט נחלשת ב-0.6% ל-1.6553 ליש"ט לדולר.

מחר (ג') יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט, הצפוי לעלות ב-0.5% לפי הערכות אנליסטים. מתחילת השנה עומדת האינפלציה במשק על 3.2%, מעל לגבול יעד המחירים שנקבה הממשלה (בין 1% ל-3%). עם זאת, בשלב זה לא צפויה הריבית להשתנות והיא תיוותר ברמת 0.75%.

ברקע למסחר במט"ח, עומדת סקירת הבנקים הזרים ברקליס ומורגן סטנלי, אשר פורסמה אתמול, במסגרתה הם מחזקים את הכלכלה הישראלית וחוזים צניחה של שער המטבע האמריקני אל מול התחזקות השקל.

"המאבק למנוע את ייסוף השקל הוא קרב אבוד", אומר טבפיק אקזוי, כלכלן במורגן סטנלי היושב בלונדון ואשר מסקר את המשק הישראלי מטעם בנק ההשקעות. "בנק ישראל יפחית את ההתערבות שלו בשוק המט"ח בנקודה מסוימת". בברקליס הכריזו כי "אנו נותרים שוריים על השקל".