ברקליס: "סין במגמת צמיחה; עדיין זקוקה לתמיכת הממשל"

"המדיניות המוניטרית והפיסקלית תמשיך לתמוך בצמיחה. התמריצים הפיסקליים יתרמו לכ-2% משיעור הצמיחה של התמ"ג ב-2010"

נתוני המאקרו החשובים של סין לחודש אוגוסט, מראים סימני התאוששות חזקים והמשך צמיחה במהלך המחצית השנייה של 2009. כך עולה ממחקר של כלכלני ברקליס קפיטל שפורסם היום (ג'). עיקר סימני ההתחזקות היו בהשקעה והצריכה הפרטית, אשר תמכו בהערכות כי סין תמשיך להתאושש.ברקליס סין

בהסתכלות קדימה, כלכלני ברקליס קפיטל צופים כי הרמה הנמוכה של התוצר בשנה שעברה עקב ההאטה הכלכלית, תהווה בסיס אשר בהשוואה אליו שיעורי הצמיחה השנתיים יהיו חדים במיוחד.

בברקליס, חוזים כי שיעורי הצמיחה של התמ"ג במונחים שנתיים יעלו ל-8.5% ברבעון השלישי ויגיעו לסביבות 11% ברבעון הרביעי. האנליסטים השאירו את תחזית הצמיחה בסין לשנת 2009 בשיעור של 8.3% והתחזית ל-2010 על 9.6%. תחזית האינפלציה שלהם ל-2010 היא בשיעור של 2%.

אנליסטים בברקליס מעריכים כי האמצעים הכמותיים הם הכלים העיקריים המשמשים את סין לשליטה בקצב גידול האשראי ברבעון השני של השנה. הם צופים כי העלייה בהלוואות ביולי ואוגוסט תביא לפעולות אגרסיביות והמרצה במשק בטווח הקצר.

ברקליס סין

"המדיניות המוניטרית והפיסקלית תמשיך לתמוך בצמיחה. התמריצים הפיסקליים יתרמו לכ-2% משיעור הצמיחה של התמ"ג ב-2010", מעריכים האנליסטים.

נציין כי יועץ ממשלתי בכיר בסין הודיע היום כי: "סין מעוניינת ביציבות במערכת המוניטרית הבינלאומית כדי לעזור להתאוששות העולמית מהמשבר הפיננסי האחרון".

שער החליפין של הדולר מול היואן ימשיך להיות תנודתי בטווח הקצר. להערכת כלכלני ברקליס, היואן יתחזק מול הדולר בשנה הקרובה, התחזית הבסיסית שלהם הוא שהדולר יגיע לרמה של 6.75 יואן.

לאור השיפור בתנאי שוק העבודה והתמריצים של הממשלה, נמשכת מגמת העלייה בצריכה הפרטית באוגוסט. בנוסף, אמון הצרכנים התאושש על רקע העלייה במחירי הנכסים.

למרות הביקושים המקומיים החזקים, נתוני הסחר של סין אכזבו את צפיות האנליסטים. הייצוא בסין עלה אך בשיעור נמוך יותר מציפיות האנליסטים.

לסיכום, אנו רואים למרות כל הסימנים החיוביים של חודש אוגובט במשק הסיני: העלייה בהשקעה והצריכה הפרטית, העלייה בקצב גידול האשראי, העלייה הקלה בייצוא, האנליסטים בברקליס עדיין רואים צורך בתמיכה ממשלתית להמשך הצמיחה.